کمک ۳۸۵ میلیون تومانی خیرین استان فارس در طرح یادگیری محلی

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، بهزاد نوروزی چگینی ظهر دوشنبه در وبینار آموزشی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: مهمترین شرح وظایف سوادآموزی شناسایی، احصاء، جذب و آموزش افراد بی‌سواد و کم‌سواد می‌باشد و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، نود و هفت درصد مخاطبان سوادآموزی یعنی سنین ۱۰ تا ۴۹ […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، بهزاد نوروزی چگینی ظهر دوشنبه در وبینار آموزشی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: مهمترین شرح وظایف سوادآموزی شناسایی، احصاء، جذب و آموزش افراد بی‌سواد و کم‌سواد می‌باشد و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، نود و هفت درصد مخاطبان سوادآموزی یعنی سنین ۱۰ تا ۴۹ سال از نعمت سواد برخوردار می‌باشند.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس گفت: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۲ هزار نفر جذب فعالیت‌های سواد آموزی شده‌اند که بیش از ۱۰۰ درصد سهمیه مشخص شده از طرف سازمان برای استان فارس تحت پوشش قرار گرفته است.
نوروزی چگینی افزود: یکی از کارهای مهم و مثبتی که هر ساله قبل از شروع فرآیند جذب در حوزه سواد آموزی فارس صورت می‌گیرد برگزاری جلسات تخصصی با حوزه ابتدایی و مدیران مدارس ابتدایی در راستای شناسایی و جذب افراد و اولیای بی‌سواد می‌باشد که این مسئله کمک شایانی به مبحث جذب می‌نمایند.
وی گفت: برای نظارت بر فرآیند جذب هر دو هفته یکبار آمار جذب هر منطقه و شهرستان در فضای مجازی که مدیران و رؤسای مناطق و شهرستان‌ها نیز در این گروه‌های مجازی حضور دارند به اشتراک گذاشته می‌شود تا رؤسا و مدیران شاهد روند و فرایند جذب سواد آموز در شهرستان‌ها و مناطق خود باشند.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس افزود: در زمان فرایند جذب، وبینار های آموزشی در استان فارس به صورت قطبی برگزار می‌شود تا ادارات، پیشنهادات و تجارب مثبت خود را در حوزه جذب به اشتراک بگذارند و همچنین مشکلات جذب نیز در این جلسات مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
وی گفت: یکی از طرح‌های موفق در حوزه سواد آموزی طرح پیوند سواد و زندگی می‌باشد که این طرح در هفت شهرستان و ۱۲ مرکز یادگیری محلی استان فارس انجام می‌گردد و در همین راستا خیرین استان مبلغ ۳۸۵ میلیون تومان را به صورت وام و مشارکت به مراکز مجری این طرح کمک نموده‌اند که بایستی از این خیرین محترم به نحو شایسته تقدیر و تشکر به عمل آید.
نوروزی چگینی در پایان خاطر نشان کرد: همانطور که در آموزش‌های رسمی و روتین در کشور مدرسه مرکز تحول می‌باشد در سواد آموزی نیز مراکز یادگیری محلی باید کانون تغییر و تحول باشد به گونه‌ای که سواد آموزان و مخاطبان سواد آموزی عیناً مهارت آموزی را در این مراکز مشاهده نمایند و بتوانند آموزش‌های و آموخته‌های خود را در عمل و در قالب مهارت به کار گیرند و در زندگی فردی و اجتماعی خویش از آن استفاده نمایند.

منبع : مهر نیوز