آئین معرفی کتاب «دوباره فردوس» در قم برگزار می شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آئین معرفی کتاب «دوباره فردوس» که روایت حضور جهادی آیت‌الله خامنه‌ای در زلزله سال ۱۳۴۷ فردوس است، روز یکشنبه ۱۸ دی ساعت ۱۸:۳۰ در سالن همایش موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار می‌شود. در این مراسم آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، سید احمد عبودتیان دستیار رئیس‌جمهور در […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آئین معرفی کتاب «دوباره فردوس» که روایت حضور جهادی آیت‌الله خامنه‌ای در زلزله سال ۱۳۴۷ فردوس است، روز یکشنبه ۱۸ دی ساعت ۱۸:۳۰ در سالن همایش موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار می‌شود.
در این مراسم آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، سید احمد عبودتیان دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت و سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی سخنرانی می‌کنند.
همزمان با پنجاه و چهارمین سالگرد زلزله فردوس و حضور جهادی رهبر معظم انقلاب در این منطقه، این کتاب به زیور طبع آراسته شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.
این کتاب به قلم سید علیرضا مهرداد نوشته شده و برای اولین بار، خاطرات منتشر نشده از رهبر معظم انقلاب در موضوع حضور ایشان در زلزله فردوس در این کتاب ۲۴۰ صفحه‌ای گنجانده شده است.
آیت الله خامنه‌ای به عنوان یک روحانی مردمی و دغدغه مند، پس از اطلاع از وقوع زلزله فردوس در سال ۱۳۴۷ به این شهرستان سفر کردند و طی حضوری دو ماهه در این شهر، ضمن جمع‌آوری کمک‌های مردمی، پایگاه امداد روحانیت را ایجاد کردند و اقدامات مهمی را در خدمت رسانی به مردم زلزله‌زده فردوس سامان دادند.
مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی با همکاری انتشارات انقلاب اسلامی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم آئین معرفی کتاب «دوباره فردوس» را برگزار می‌کنند.
کتاب دوباره فردوس پس از مصاحبه با بازماندگان زلزله مهیب فردوس و گروه‌های امداد روحانی که در آن زمان حضور داشتند به رشته تحریر درآمد که تدوین این آن چهار سال طول کشید.
زمین لرزه فردوس، زلزله‌ای است به بزرگی ۶.۴ ریشتر در تاریخ دهم شهریور ماه سال ۱۳۴۷ که شهر فردوس در استان خراسان را به لرزه در آورد.
مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۱، پس از بازدیدی که از مناطق زلزله زده در زمین لرزه استان آذربایجان شرقی داشت، به زمین لرزه فردوس اشاره کرد و گفت: در زلزله فردوس که این شهر بزرگ تقریباً با خاک یکسان شده بود، در طول دو ماه، تنها دو بار شیر و خورشید به مردم از نظر اجناس و مواد غذایی کمک کرد؛ حالا چادر و پتو و اینها که هیچ، آن که خیلی خیلی کم و غیرقابل ذکر بود. من همان وقت منبر رفتم و سخنرانی کردم و از مردم پرسیدم که شیر و خورشید به شماها چه داده به نظرم گفتند در طول این دوماه صد گرم شکر دادند. به همین تناسب اجناس مختصری داده بودند نه اجناس لازم زندگی. خب ما آنجا رفتیم، دیدیم و کار کردیم.

منبع : مهر نیوز