آب، راه و مسکن مطالبه مردم و مسئولان شهرستان طبس

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سرپرست مجمع مطالبه گران طبس ظهر پنج شنبه در دیدار با فرماندار ویژه طبس با بیان اینکه باید طبس را به سمت صنعتی شدن جلو ببریم گفت: امروز دیگر نباید برای طبس سیاسی فکر کنیم و انتزاع طبس از بیرجند و الحاق به یزد یک امر تقریباً غیر ممکن خواهد […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سرپرست مجمع مطالبه گران طبس ظهر پنج شنبه در دیدار با فرماندار ویژه طبس با بیان اینکه باید طبس را به سمت صنعتی شدن جلو ببریم گفت: امروز دیگر نباید برای طبس سیاسی فکر کنیم و انتزاع طبس از بیرجند و الحاق به یزد یک امر تقریباً غیر ممکن خواهد بود.
علی مقدس زاده افزود: باید به دنبال زیر ساخت‌ها باشیم و طبس را به سمت صنعتی شدن پیش برده و برای این امر لازم است تا سیاسی و سیاست زده نباشیم.
وی تأمین آب برای صنایع، دوبانده شدن جاده‌های طبس و ترانزیتی شدن جاده‌ها و توجه بیشتر به مسکن ملی را از مهم‌ترین مسائل مورد نیاز برای صنعتی شدن عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت‌های راه آهن و فعال‌تر کردن فرودگاه و ایجاد بندر خشک و انبارهای بزرگ را از جمله مطالبات و دغدغه‌هایی عنوان کرد که به دلیل سیاست زدگی زیاد به آنها پرداخت نشده است.
به گفته وی باید برای پیش برد صنعت در شهرستان از خام فروشی مواد معدنی از جمله بنتونیت، خاک کاشی، فلورین و زغال سنگ جلوگیری شود و برای ایجاد کارخانه‌های فرآوری و جذب سرمایه و سرمایه گذار تلاش جدی صورت گیرد.
وی یکی دیگر از مطالبات شهرستان را توجه به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری عمومی، فروش اوراق، ایجاد مراکز عالی که مکمل صنایع باشد و تسهیل بروکراسی اداری جهت اخذ مجوز راه اندازی صنایع از دیگر موضوعات مهم برای پیشرفت صنعت می‌باشد.
وی گفت: نگاه مجمع مطالبه گران به طبس نگاه ۲۰ سال آینده است و باید به سمت صنعتی شدن شهرستان گام برداریم.
۵۰ کیلومتری شهرستان با آمار ۹۰ درصد فوتی
معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس هم در این دیدار با بیان اینکه در زمینه آب شرب مشکل خاصی وجود ندارد گفت: برای ایجاد صنایع و صنعت باید به دنبال آب مورد نیاز و تأمین آن باشیم.
علی اکبر رحیمی افزود: در موضوع راه‌ها که دولت هم توجه زیادی به آن دارد در طبس هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه شریانی وجود دارد که این امر در استان بی نظیر است و متأسفانه ۹۰ درصد تصادفات منجر به فوت در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان رخ داده است.
وی با بیان اینکه تمام مطالبات پیمانکاران در زمینه راه پرداخت شده است، ادامه داد: در ارتباط به محور طبس- دیهوک، طبس- اصفهان، طبس- یزد و دیهوک به راور اقدامات مناسبی صورت گرفته و مردم باید بدانند در بهترین حالت و اعتبار هم فقط ۱۰ سال زمان نیاز است تا بر روی محور طبس به یزد بودجه گذاشته و به اتمام برسد.
به گفته وی در محور طبس- یزد به زودی ۲۵ کیلومتر و در محور طبس- اصفهان از جوخواه ۳۴ کیلومتر تا سه راهی حلوان آزاد سازی صورت گرفته است.
وی از ۴۵ آب‌نما در محور عشق آباد به بردسکن خبر داد و گفت: ۱۰ مورد آن آماده شده است و از سمت دیهوک به فردوس تنها ۲۰ کیلومتر باقی مانده تا دوبانده سازی آن انجام شود.
وی در رابطه با حوزه مسکن خاطر نشان کرد: تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته و اولویت در طبس مسکن ملی است و با توجه به اینکه تجربه مسکن مهر وجود دارد زیرساخت‌های مسکن ملی از جمله برق به سرعت در حال پیگیری و انجام است.
وی در رابطه با توسعه شهرستان ادامه داد: در این زمینه جلساتی در تهران برگزار شد و برای کارخانه کک هم برنامه‌هایی در راستای فرآوری در حال انجام است.
وی در پایان اعلام کرد آمادگی حضور در جلسه با مطالبه گران شهرستان را دارد.