آتش سوزی جنگل‌های ارسباران در محدوده شهرستان کلیبر

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدباقر هنربر افزود: بلافاصله بعد از اطلاع از این حادثه، تیم‌های یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، آتش نشانی، هلال احمر و سپاه و سایر اعضای مدیریت بحران شهرستان کلیبر به سرپرستی فرماندار در محل حادثه حاضر شده‌اند و در تلاش برای اطفای […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدباقر هنربر افزود: بلافاصله بعد از اطلاع از این حادثه، تیم‌های یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، آتش نشانی، هلال احمر و سپاه و سایر اعضای مدیریت بحران شهرستان کلیبر به سرپرستی فرماندار در محل حادثه حاضر شده‌اند و در تلاش برای اطفای حریق هستند.
وی اضافه کرد: با توجه به صعب العبور بودن منطقه، یک فروند بالگرد اطفای حریق از وزارت دفاع درخواست شد و بالگرد هلال احمر مستقر در تبریز به همراه ۲ گروه امداد کوهستان هلال احمر دقایقی پیش راهی محل شدند.
وی ادامه داد: سه گروه دیگر هلال احمر به همراه تیم امداد کوهستان آتش نشانی تبریز هم به صورت زمینی به منطقه حادثه دیده اعزام شده‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه یک فروند بالگرد نیز قرار است امشب برای ادامه عملیات اطفای حریق وارد استان شود افزود: انتظار می‌رود با توجه به محدوده منطقه آتش سوزی و امکانات و تجهیزات موجود، آتش سوزی در سریع‌ترین زمان مهار می‌شود.
وی توضیح داد: بعد از گزارش آتش سوزی در جنگل‌های ارسباران منطقه بابایلی- قاسم کندی کلیبر بلافاصله تیم‌های یگان حفاظت منابع طبیعی، محیط زیست، سپاه و بسیج، هلال احمر، راهداری، نیروی انتظامی، جوامع محلی و اعضای ستاد بحران شهرستان کلیبر به فرماندهی فرماندار کلیبر، به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: با توجه به صعب العبور بودن منطقه، فرماندار کلیبر و مدیرکل منابع طبیعی درخواست اعزام بالگرد کردند که بلافاصله با رئیس پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع هماهنگی‌های لازم انجام و یک فروند بالگرد هلال احمر برای هلی برد نیروهای امداد کوهستان هلال احمر به محل حادثه اعزام شد.
وی همچنین افزود: با پیگیری‌های مدیریت بحران و مدیرکل منابع طبیعی یک فروند بالگرد بسکت دار نیز برای اعزام به منطقه آماده شده است.
وی گفت: ۵ تیم امداد کوهستان هلال احمر و ۳ تیم واکنش سریع آتش نشانی تبریز علاوه بر نیروهای مستقر در منطقه بصورت زمینی و هوایی به محل حادثه اعزام شده‌اند.
وی ادامه داد: براساس اعلام فرماندار کلیبر که در محل حادثه حضور دارد، خوشبختانه با تلاش و جانفشانی نیروهای مستقر در منطقه، آتش سوزی جنگل‌های بابایلی و قاسم کندی تحت کنترل نیروها بوده و در صورت فروکش شدن وزش باد شدید، آتش سوزی تا ساعاتی دیگر مهار خواهد شد.

منبع : مهر نیوز