آذربایجان غربی در شب شهادت حضرت علی(ع) غرق ماتم شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، با توجه به شرایط کرونایی آذربایجان غربی مراسم معنوی دومین شب از لیالی قدر با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و در فضای باز مساجد، مصلی‌ها و اماکن متبرکه آذربایجان غربی از ساعت ۲۳:۳۰ امشب آغاز شده و به مدت دو ساعت ادامه خواهد داشت. قرائت فرازهای دعای رفیع “جوشن […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، با توجه به شرایط کرونایی آذربایجان غربی مراسم معنوی دومین شب از لیالی قدر با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و در فضای باز مساجد، مصلی‌ها و اماکن متبرکه آذربایجان غربی از ساعت ۲۳:۳۰ امشب آغاز شده و به مدت دو ساعت ادامه خواهد داشت.
قرائت فرازهای دعای رفیع “جوشن کبیر”، مراسم قرآن بر سر گرفتن و توسل به ۱۴ خورشید هدایت، طلب مغفرت و دعا برای حوائج دنیوی و اخروی و سوگواری در شب شهادت امیر المومنین علی (ع) از مهمترین بخش‌های این مراسم معنوی است.
مردم استان آذربایجان غربی در شب شهادت امیر المومنین علی (ع) در حالی آداب احیا را به‌جا آوردند و با سردادن صدای “الهی العفو”، دومین شب از لیالی پرفیض قدر امسال را به سحر پیوند زدند که این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.
مراسم ویژه دومین شب قدر در مساجد جامع شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی با حضور ائمه جمعه، فرمانداران و جمعی از مسئولان شهرستان‌ها و همچنین اقشار مختلف مردم برگزار شد.
در این آئین‌ها، مردم آذربایجان‌غربی به طور کامل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و ضمن حفظ فاصله مناسب از دیگر افراد حاضر، از مهر و سجاده اختصاصی در این مراسم استفاده کردند.
برخی از هیئت‌های مذهبی نیز با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، اقدام به برگزاری آئین احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان کردند.