آزمایشگاه مولکولی بهداشت قم رکورد انجام آزمایش مولکولی را شکست

به گزارش سردبیر پرس، لیلا باباخان گفت: ما ۱۴ مرکز روستایی داریم که پنج مرکز آزمایشگاه و هفت مرکز فقط نمونه‌گیری را انجام می‌دهند. کارشناس مسئول آزمایشگاه‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی افزود: در شهر قم ۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت وجود دارد که در تمامی این مراکز نمونه‌گیری انجام می‌شود و ۹ مرکز نیز […]

به گزارش سردبیر پرس، لیلا باباخان گفت: ما ۱۴ مرکز روستایی داریم که پنج مرکز آزمایشگاه و هفت مرکز فقط نمونه‌گیری را انجام می‌دهند.
کارشناس مسئول آزمایشگاه‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی افزود: در شهر قم ۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت وجود دارد که در تمامی این مراکز نمونه‌گیری انجام می‌شود و ۹ مرکز نیز همه روزه نمونه‌گیری کرونا و آزمایش رپید را انجام می‌دهند.
وی با اشاره به ۴ آزمایشگاه فعال در مراکز خدمات جامع سلامت استان قم ادامه داد: آزمایشگاه مولکولی معاونت بهداشت از دوم فروردین‌ماه سال جاری راه‌اندازی شد و از همان ابتدای کار رکورد آزمایش، در این آزمایشگاه شکسته شده است و در ابتدا با روزی ۱۰۰ تا ۲۰۰ مورد شروع و امروز به ۸۰۰ نمونه رسیده است.
لیلا باباخان تصریح کرد: مراجعین در آزمایشگاه مولکولی در راستای تکریم ارباب رجوع و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، با استفاده از سامانه پیامکی بدون مراجعه می‌توانند جواب آزمایش خود را در ۲۴ ساعت دریافت کنند.
کارشناس مسئول آزمایشگاه‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه ۳ آزمایشگاه تأیید شده توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم در سطح استان آزمایش پی‌سی‌آر را انجام می‌دهند، افزود: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه‌های دولتی بهترین خدمات را به مردم ارائه کنیم تا نیازی به آزمایشگاه خصوصی نباشد.

منبع : مهر نیوز