آسیب‌های کرونا بر فعالیت ورزشی ورزشکاران/ قطع تمرین ۳۰ درصد ورزشکاران پایتخت

عضو هیئت علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی می گوید نزدیک به ۸۰ درصد ورزشکاران استان تهران برای اجرای فعالیت بدنی و تمرینات ورزشی دچار مشکل و محدودیت شده و ۳۰ درصد این افراد اقدام به قطع تمرینات خود کرده اند. علی کاشی در گفت و گو با سردبیر پرس، با اشاره به طرح […]

عضو هیئت علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی می گوید نزدیک به ۸۰ درصد ورزشکاران استان تهران برای اجرای فعالیت بدنی و تمرینات ورزشی دچار مشکل و محدودیت شده و ۳۰ درصد این افراد اقدام به قطع تمرینات خود کرده اند.
علی کاشی در گفت و گو با سردبیر پرس، با اشاره به طرح تحقیقی صورت گرفته  روی ورزشکاران استان تهران به منظور بررسی تاثیر بحران کرونا بر وضعیت فعالیت بدنی این افراد، اظهار کرد: متاسفانه در سال ۱۳۹۹ به دلیل بحران کرونا فعالیت ورزشی بسیاری از ورزشکاران کشور دچار مشکل شد و باشگاه های ورزشی برای مدت طولانی با محدودیت فعالیت مواجه بودند و اماکن عمومی به تعطیلی کشیده شدند، به همین دلیل عده زیادی از ورزشکاران در خصوص ادامه فعالیت بدنی خود دچار مشکل شدند.
وی افزود: در این طرح تحقیقی به بررسی این موضوع پرداخته شد که ورزشکاران سازمان یافته استان تهران در حال حاضر و در شرایط بحران کرونا نیز ورزش می کنند یا خیر و اینکه بیماری کرونا چه تاثیری بر فعالیت بدنی این افراد داشته است؟
عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، بیان کرد: تحلیل نتایج تحقیق نشان داد ۲۱.۵ درصد از اعضاء شرکت کننده در این تحقیق فعالیت های ورزشی خود را بدون تغییر حتی در شرایط کرونا نیز ادامه داده، ۴۸.۵ درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق با وجود محدودیت های دوران کرونا فعالیت بدنی خود را به شکل محدود و کمتر ادامه داده و ۳۰.۴ درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق نیز در شرایط بحران کرونا فعالیت های ورزشی خویش را متوقف کرده اند.
نمودار زیر به تفکیک جنسیت وضعیت فعالیت بدنی ورزشکاران شرکت کننده در این پیمایش را نشان می دهد:

کاشی ادامه داد : بر اساس این اطلاعات مشخص شد که نزدیک به ۸۰ درصد ورزشکاران استان تهران برای اجرای فعالیت بدنی دچار مشکل و محدودیت شده و ۳۰ درصد این افراد اقدام به قطع فعالیت بدنی کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه مسئله فعالیت بدنی و تمرین افراد مختلف جامعه در شرایط بحران کرونا مورد توجه دولت های مختلف در سطح دنیا قرار گرفته است و دولت ها سعی کرده اند با اتخاذ تدابیر لازم شرایطی را برای فعالیت بدنی و تمرین ورزشکاران و حتی عموم افراد جامعه فراهم کنند، گفت: در حال حاضر گزارش های متعدد علمی در حال انتشار است که نشان می دهد افراد فعال و ورزشکاران دچار مشکلات کمتری در مواجهه با این بیماری بوده و متخصصین امر در حال ترغیب افراد برای تحرک بیشتر و فعالیت بدنی بالاتر در دوران بحران کرونا هستند.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با بیان اینکه ورزش های انفرادی و در فضای باز گزینه ای است که توسط دولت های مختلفی در حال پیگیری بوده و این دولت ها با تدارک فضا و شرایط مناسب تحرک جسمانی برای شهروندان، سعی در توسعه رفتارهای حرکتی ایشان دارند، اظهار کرد: در سطح استان تهران چند ماهی است که شاهد بسته بودن تمامی اماکن ورزشی و حتی بوستان های شهر هستیم که امکان فعالیت های بدنی همچون پیاده روی در فضای باز را نیز از افراد سلب می کند.
انتهای پیام