آغاز اولین برداشت محصول رطب و خارک فارس از باغ های لامرد

به گزارش سردبیر پرس، علیرضا محمدی، گفت: اولین برداشت رطب و خارک استان فارس از سطح ۶۰۰ هکتار از باغ‌های شهرستان لامرد آغاز شده است که اولین محصولات آن در بخش اشکنان شهرستان لامرد است. وی گفت: در این شهرستان ارقام محلی شامل شاهانی، گشخا، خاصویی، قصب و لشت (lasht)بیشترین آمار در مسان نخل‌ها را […]

به گزارش سردبیر پرس، علیرضا محمدی، گفت: اولین برداشت رطب و خارک استان فارس از سطح ۶۰۰ هکتار از باغ‌های شهرستان لامرد آغاز شده است که اولین محصولات آن در بخش اشکنان شهرستان لامرد است.
وی گفت: در این شهرستان ارقام محلی شامل شاهانی، گشخا، خاصویی، قصب و لشت (lasht)بیشترین آمار در مسان نخل‌ها را به خود اختصاص داده است که بیشتر آنها به مصرف تازه خوری در شهرستان می‌رسد و بخشی نیز به کشورهای حوزه خلیج فارس و استان‌ها و شهرستان‌های همجوار صادر می‌شود.
محمدی تصریح کرد: با توجه به صنعتی شدن منطقه و امکان صادرات این محصول به کشورهای منطقه، در سال‌های اخیر ارقام جدید نخل از جمله پیارم و مجول نیز که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگاری بیشتری دارد نیز به رقم‌های سنتی در منطقه اضافه شده است که امیدواریم با استقبال کشاورزان شاهد گسترش کشت آن باشیم.
وی افزود: پیش بینی می‌شود از ابتدای خردادماه تا پایان شهریور ماه بیش از ۲۶۰۰ تن خرما و رطب از باغ‌های شهرستان لامرد برداشت و روانه بازار مصرف شود.

منبع : مهر نیوز