آغاز سالانه «ساتین» با نمایش آثار هنرمندان ایرانی و افغانستانی

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی رویداد، نمایشگاه آثار برگزیده دومین سالانه «ساتین» جمعه ۱۶ مهرماه در مؤسسه فرهنگی هنری صبا آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه بیش از ۳۰۰ اثر در پنج رشته نقاشی، مجسمه، چاپ دستی، عکاسی و هنرهای جدید در گالری‌های ملی و خیال شرقی مؤسسه صبا به […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی رویداد، نمایشگاه آثار برگزیده دومین سالانه «ساتین» جمعه ۱۶ مهرماه در مؤسسه فرهنگی هنری صبا آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه بیش از ۳۰۰ اثر در پنج رشته نقاشی، مجسمه، چاپ دستی، عکاسی و هنرهای جدید در گالری‌های ملی و خیال شرقی مؤسسه صبا به نمایش درآمده است.
دومین سالانه «ساتین» با موضوع «نگرش تازه، بیان نو» به دنبال رویکردی متفاوت در ارائه مفهوم هنر و فراهم کردن بستری مناسب جهت نمایش، فروش و حمایت از آثار هنرمندان جوان مستعد و خلاق است.
پس از اعلام فراخوان در مدت ۶ ماه بیش از ۳۰۰۰ اثر به دبیرخانه سالانه رسید که به لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی نسبت به اولین دوره سالانه داشتند. داوری آثار توسط ۱۳ نفر از اساتید هنر در ۲ مرحله انجام شد و در نهایت حدود ۳۰۰ اثر از ۱۵۰ هنرمند به مرحله نمایش راه یافت. جهت حمایت از هنرمندان، تمامی آثار توسط کارشناسان قیمت‌گذاری شده و امکان خرید آنها در نمایشگاه فراهم شده است.
دومین سالانه هنرهای تجسمی «ساتین» به‌صورت غیررقابتی برگزار می‌شود و هیات داوران در هر بخش ۲ نفر را به عنوان دریافت‌کننده بورس حمایتی «ساتین» به مبلغ هفتاد میلیون ریال معرفی می‌کنند. داوران بخش عکاسی فرهاد فخریان و پرهام تقی اف، بخش نقاشی محمد خلیلی و خسرو خسروی، بخش چاپ دستی مهرداد ختایی، شکوفه فلاح و رضا هدایت، بخش مجسمه‌سازی نرگس حریریان، روح‌الله شمسی زاده و کامبیز صبری، بخش هنرهای جدید هلیا دارابی، رزیتا شرف جهان و شهرام انتخابی هستند.
بخش جنبی دومین سالانه «ساتین» نیز به نمایش آثار هنرمندان افغانستانی اختصاص یافته است. در این بخش ۵۰ اثر از ۲۵ هنرمند افغانستانی مقیم ایران و افغانستان در شاخه‌های نقاشی، طراحی، نقاشی‌خط، عکاسی، ویدئوآرت و … به نمایش گذاشته شده است.
سالانه «ساتین» در دومین دوره با حمایت معنوی مؤسسه فرهنگی اکو و دانشگاه هنر فرشچیان برگزار شده است.
علاقه‌مندان برای بازدید از آثار برگزیده دومین سالانه «ساتین» می‌توانند تا ۳۰ مهرماه همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ به فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، بین بزرگمهر و طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، پلاک ۱۲۵، مؤسسه صبا، گالری‌های ملی و خیال شرقی مراجعه کنند.

منبع : مهر نیوز