آغاز ماموریت بمب افکن‌های بی – ۱ آمریکا در نزدیکی آبهای روسیه

به گزارش سردبیر پرس به نقل از یونایتد پرس اینترنشنال، نیروی هوایی آمریکا از آغاز اولین ماموریت بمب افکن‌های بی – ۱ آمریکا مستقر در نروژ و در نزدیکی پایگاه‌های دریایی روسیه خبر داد. بر اساس این گزارش، پیشتر طی هفته گذشته دو فروند بمب افکن بی – ۱ آمریکایی وارد خاک نروژ شدند. گفته […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از یونایتد پرس اینترنشنال، نیروی هوایی آمریکا از آغاز اولین ماموریت بمب افکن‌های بی – ۱ آمریکا مستقر در نروژ و در نزدیکی پایگاه‌های دریایی روسیه خبر داد.
بر اساس این گزارش، پیشتر طی هفته گذشته دو فروند بمب افکن بی – ۱ آمریکایی وارد خاک نروژ شدند. گفته می‌شود این دو بمب افکن در راستای پوشش بیش از ۲۰۰ تن از کارکنان نیروی هوایی مستقر در پایگاه هوایی «اورلند» یعنی جایی که جنگنده‌های اف – ۳۵ نروژ در آنجا مسقر هستند، راهی این کشور شده‌اند.
به گفته نیروی هوایی آمریکا، بمب افکن‌های بی – ۱، روز جمعه نخستین ماموریت تاکتیکی خود را به صورت تمرینی مشترک با جنگنده‌های اف – ۳۵ نروژ در آب‌های دریای نروژ انجام داده‌اند.
لازم به ذکر است دریای نروژ به عنوان بازوی اقیانوس آرام در منطقه قطب شمال و در مجاورت دریای برنت یعنی جایی که از آن به عنوان حیات خلوت نیروی دریایی روسیه و خانه ناوگان شمالی زیر دریایی‌های ویژه حمل موشک‌های بالستیک این کشور یاد می‌شود، مطرح است.
وزارت دفاع روسیه هنوز از زمان انجام تمرینات یاد شده دو بمب افکن بی – ۱ در روز جمعه، واکنش خاصی به این موضوع نشان نداده است.