آلودگی هوا در قصرشیرین بیش از ۹ برابر حد مجاز است

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: حد مجاز آلودگی هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است اما در حال حاضر غلظت آلودگی هوا در قصرشیرین بالای هزار و ۴۰۰ و در سرپل‌ذهاب و گیلانغرب بالای هزار و ۲۰۰ میکروگرم بر مترمکعب هوا است. وی افزود: میزان غلظت آلودگی در شهرستان قصرشیرین بیش […]

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: حد مجاز آلودگی هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است اما در حال حاضر غلظت آلودگی هوا در قصرشیرین بالای هزار و ۴۰۰ و در سرپل‌ذهاب و گیلانغرب بالای هزار و ۲۰۰ میکروگرم بر مترمکعب هوا است.
وی افزود: میزان غلظت آلودگی در شهرستان قصرشیرین بیش از ۹ برابر حد مجاز و در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و گیلانغرب با توجه به غلظت آلودگی در آن‌ها، هشت برابر حد مجاز است.
سرپرست محیط زیست کرمانشاه تصریح کرد: در استان کرمانشاه ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا وجود دارد که چهار ایستگاه در شهر کرمانشاه و شامل زیبا پارک، پالایشگاه، میدان آزادی و استانداری است و پنج ایستگاه دیگر در شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، پاوه و کنگاور است.
جلیلیان خاطرنشان کرد: توده گرد و غبار از نوار مرزی غرب کشور به استان وارد شده و با توجه به جهت باد و اطلاعات هواشناسی که صبح امروز به دست ما رسیده، از نوار مرزی غرب کشور ورود پیدا کرده و از نوار شرقی خارج می‌شود و پیش‌بینی می‌شود شرایط آلودگی تا بعد از ظهر از سمت نوار غربی استان کرمانشاه، رقیق‌تر شود.

منبع : مهر نیوز