آماده شدن بازار طلا برای آزمایش مجدد قیمت ۱۹۵۲ دلار| احتمال آغاز مجدد روند صعودی

به گزارش بازار، بازار طلا در روز سه‌شنبه اگرچه دومین ضرر روزانه متوالی را ثبت کرد، اما با اینحال شاهد معاملات دو طرفه خوبی بود. نشریه FX Street نیز با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت که طلا در حال حرکت به سمت بازگشت مجدد به روند صعودی خود در آستانه مرحله نهایی انتشار گزارش […]

به گزارش بازار، بازار طلا در روز سه‌شنبه اگرچه دومین ضرر روزانه متوالی را ثبت کرد، اما با اینحال شاهد معاملات دو طرفه خوبی بود.
نشریه FX Street نیز با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت که طلا در حال حرکت به سمت بازگشت مجدد به روند صعودی خود در آستانه مرحله نهایی انتشار گزارش اشتغال ADP ایالات متحده است.در حال حاضر، تمرکز معامله کنندگان بازار طلا بر روی انتشار گزارش های اقتصادی رده بالای ایالات متحده، از جمله اشتغال ADP و شاخص تولید ناخالص ملی باقی خواهد بود. همچنین، تحولات مربوط به جنگ اوکراین و روسیه نیز همچنان به عنوان متغیر اصلی تاثیرگذار بر روی قیمت و بازار طلا باقی خواهد ماند.
پذیرش قیمت طلا در سطح بالای ۱۹۳۱ دلار به آغاز روند صعودی مجدد این فلز گرانبها کمک خواهد کرد؛ چراکه گاوها پس از دستیابی به این سطح قیمت، به دنبال آزمایش مجدد مقاومت ۲۱-DMA در ۱۹۵۲ دلار خواهند بود. با اینحال، بالاترین قیمت ۱۹۶۶ دلاری هفته قبل همچنان در رادار خریداران باقی مانده است.

از سوی دیگر، حمایت فوری در پایین ترین سطح هفته قبل یعنی ۱۹۱۰ دلار مشاهده می شود که زیر آن سطح، قیمت ۱۹۰۰ دلاری می تواند مورد آزمایش مجدد توسط خرس ها قرار گیرد. قیمت صعودی ۵۰-DMA که اکنون در ۱۸۹۴ دلار است، نبردی سخت را برای فروشندگان به ارمغان خواهد آورد و این در حالیست که آخرین خط دفاعی برای خریداران روی قیمت ۱۸۹۰ دلار قرار دارد.