آمار مرگ مادران باردار عشایر سه درصد است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، عباس پاپی زاده چهارشنبه شب در نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد، افزود: مرگ مادران باردار عشایر ۳ درصد است و در مواقعی هم مرگ مادران باردار گزارش نمی‌شود. وی ابراز داشت: یکی از نیازمندی‌های عشایر تلفن است و اینکه عشایر به تلفن دسترسی ندارند، باید از طریق وزارت مربوطه […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، عباس پاپی زاده چهارشنبه شب در نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد، افزود: مرگ مادران باردار عشایر ۳ درصد است و در مواقعی هم مرگ مادران باردار گزارش نمی‌شود.
وی ابراز داشت: یکی از نیازمندی‌های عشایر تلفن است و اینکه عشایر به تلفن دسترسی ندارند، باید از طریق وزارت مربوطه پیگیری شود.
رئیس سازمان امور عشایر کشور به مشکلات بهداشتی عشایر اشاره و گفت: مشکلات عشایر به اندازه زیاد است که آنها از موضوع بهداشت غافل شده‌اند.
وی تصریح کرد: ۱۰ درصد بودجه و امکانات در حوزه علوم پزشکی به عشایر اختصاص داده شود و مبادا به دلیل صعب‌العبور بودن خدماتی به عشایر ارائه نشود.
پاپی زاده به طرحی در حوزه علوم پزشکی با نام ده گردشی یا ایل گردشی اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح‌ها به عشایر خدمات ارائه و با استفاده از ظرفیت اورژانس هوایی به عشایر خدمات‌دهی شود.
وی خاطرنشان کرد: تأمین علوفه، آب شرب، جاده دسترسی مهمترین مطالبه عشایر است که با اعتبارات اختصاص یافته جهش خوبی در این زمینه صورت گیرد.