آمریکا از ترکیه خواست تا درباره راه‌اندازی اس-۴۰۰ تجدید نظر کند

به گزارش سردبیر پرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «کی بیلی هاچینسون» نماینده آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز دوشنبه اعلام کرد: واشنگتن امیدوار است ترکیه موضع خود در زمینه خرید و راه اندازی سامانه‌های دفاع هوایی اس -۴۰۰ روسی را تغییر دهد. نماینده آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این خصوص […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «کی بیلی هاچینسون» نماینده آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز دوشنبه اعلام کرد: واشنگتن امیدوار است ترکیه موضع خود در زمینه خرید و راه اندازی سامانه‌های دفاع هوایی اس -۴۰۰ روسی را تغییر دهد.
نماینده آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این خصوص افزود: امیدواریم ترکیه قبل از راه اندازی اس -۴۰۰ پیامدهای آن را درک کنند … امیدوارم ترکیه به آن فکر کند و امیدوارم که در این تصمیمی که به اشتباه گرفته است، تجدید نظر کند.
این در حالیست که سال گذشته، واشنگتن در واکنش به اولین آزمایش اس -۴۰۰، ترکیه را از پروژه ساخت جنگنده‌های اف -۳۵ کنار گذاشت.
آمریکایی‌ها مدعی هستند استفاده از یک سامانه روسی از سوی یکی از کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی، دیوار دفاعی ناتو را تضعیف می‌کند.