آمریکا با ۶۵ پایگاه نظامی در خاورمیانه ایران را محاصره کرده است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: آینده دنیا به انرژی هسته‌ای وابسته است و روزی در این کشور نفت و گاز تمام می‌شود و ما مجبور به تأمین انرژی پاک از مسیرهای جدید هستیم. وی خاطرنشان کرد: آمریکا و اروپا با […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: آینده دنیا به انرژی هسته‌ای وابسته است و روزی در این کشور نفت و گاز تمام می‌شود و ما مجبور به تأمین انرژی پاک از مسیرهای جدید هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا و اروپا با دستیابی به ۴۶۳ رآکتور انرژی هسته‌ای درصدد تأمین انرژی پاک هستند ولی می‌خواهند ما را از این نعمت محروم کنند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اهمیت انرژی هسته‌ای برای آینده جهان گفت: ملت بزرگ ما توجه کنند که آینده جهان در گرو انرژی هسته‌ای است. طبق گزارش کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد در اروپا موسوم به (UNECE ۲۰) کشور در این منطقه هم اکنون از نیروگاه‌های هسته‌ای استفاده می‌کنند و ۱۵ کشور دارای راکتورهای جدید در دست ساخت و توسعه هستند.

آیت الله عاملی ادامه داد: روزی گاز به پایان رسیده و در هیچ خانه‌ای از خانه‌های ایران دیگر اثری از گاز نیست و سرما از ۲۰ درجه گذاشته است در آن صورت یک فاجعه انسانی وحشتناک در انتظار ماست آن زمان جز انرژی هسته‌ای به داد انسان‌ها نخواهد رسید و تمام دعوا در این است که عده‌ای از کشورها که خود را جامعه جهانی می‌دانند می‌خواهند اصلی‌ترین مالک این انرژی در دنیا باشند و به ثروت افسانه‌ای دست پیدا کنند.

وی خروج ترامپ از توافق هسته‌ای را سبب افزایش توانایی‌های ایران در موضوع هسته‌ای دانست و افزود: خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای باعث افزایش توانایی‌های ایران در موضوع هسته‌ای شده است و دست ایران را برای کارهای تحقیقاتی باز کرده و آینده خوبی برای انرژی پاک و خودکفایی در درازمدت برای ایران درست کرده است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: این بزرگترین نقطه قوت برای ما و کابوس بزرگ برای آمریکا و اروپا است در این خصوص آنها به ما محتاج هستند و اگر ملتمسانه حرف نزنیم آنها در برابر مطالبات به حق ما خاضع می‌شوند اسرائیل و آمریکا برای ترساندن اروپا عمداً سخنان انحرافی مطرح می‌کنند اسرائیل می‌گوید ایران تا رسیدن به بمب هسته‌ای ۶ ماه فرصت دارد و وزیر خارجه جدید آمریکا می‌گوید ایران برای رسیدن به بمب اتمی چند هفته فاصله دارد.

آیت الله عاملی گفت: اینکه چند هفته اسرائیل رجز خواند که حمله می‌کنم انگلستان نیز مدام می‌گفت فرصت به پایان می‌رسد ولی بعد از رؤیت تصلب ایران، ادبیات خود را عوض کردند دیروز اسرائیل گفت حمله به ایران ما را با یک انتقام وسیع مواجه خواهد ساخت این انتقام اسرائیل را در یک جنگ وحشتناک ویرانگر و گسترده و متعدد الجهات فرو خواهد برد.

خطیب جمعه اردبیل بیان کرد: ما خدا را شاکریم که به برکت انقلاب اسلامی و به برکت خون شهدا اقتدار ایران را به نقطه رسانده که رژیمی مثل اسرائیل که آمریکا و اروپا و ارتجاع عرب در کنارش ایستاده اند در برابر ایران خاضع می‌شوند در حالی که در اول انقلاب هیچ خبری از این اقتدار نبود.

آیت الله عاملی افزود: این هفته ایران به یک” ماهواره بر” عظیم دست پیدا کرد که جز کشورهای انگشت‌شمار، دولتی به آن دست پیدا نکرده سردار حاجی زاده اعلام کرد که به نقطه‌ای از پیشرفت نظامی رسیده ایم که اگر بر فرض صدام جنگ را شروع کند نه هشت سال سال بلکه در ۸ روز همه چیز را تمام می‌کنیم قدر این پیشرفت‌ها را کسانی بهتر می‌دانند که بدانند که آمریکا با ۶۵ پایگاه نظامی در خاورمیانه ایران را در محاصره کامل خود دارد و تنها بازدارندگی ایران موشک‌های پیشرفته و نقطه زن است در آستانه انقلاب اسلامی همه باید بدانند که ما از کجا به کجا رسیده ایم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسائل و مشکلات حوزه نان تصریح کرد: هفته گذشته به طور مبسوط از اسراف و تبذیر در نان صحبت کردیم گفتیم اختصاص یارانه و سوبسید یک نعمت بسیار بزرگ در ایران است و شکر این نعمت این است که ما در این خصوص اسراف و تبذیر نداشته باشیم.

وی اظهار کرد: دامداران، مرغداران و سگ داران نان را که ثروت ملی است به مصرف حیوانی ندهند این ثروت بزرگ و این احسان بزرگ در ایران از جهات عدیده چپاول می‌شود و در نتیجه صف‌های طویل در برابر نانوایی‌ها تشکیل می‌شود در حالی که نان تنها قوتی است که فقرا می‌توانند سفره‌های خود را با آن مزین کنند و شکم بچه‌های خود را با آن پر کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اردبیل ادامه داد: نان نباید از دسترس خانواده‌ها خارج شود از یک طرف دامدار ۱۰ میلیون به نانوا می‌دهد و می‌گوید هر روز ۱۰۰ نان به من بده لازم نیست که خوب پخته شود این پول نانوا را وسوسه می‌کند گاهی کیفیت نان را پایین می‌آورد تا مشتری نداشته باشد و با سود بیشتر به دامدار بفروشد از آن طرف مرغدار وارد می‌شود و غارت می‌کند.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: از طرف دیگر بعضی از خانواده‌ها نان را بیش از حد نیاز خود می‌خرند چون وقتی نان بیات می‌شود و آن را به نان خشک خر می‌فروشند هم پول اصلی نان را در می‌آورد هم پول اضافی در جیب خود می‌گذارند درآمد نان خشکی بیشتر از درآمد اصل نان است.

آیت الله عاملی اظهار کرد: در این شرایط دولت هر چقدر سهمیه اضافه کند مسئله صف و کمبود نان حل نخواهد شد بلکه با اضافه کردن سهمیه، نان دامداران هرچه بیشتر در روغن خواهد بود و دست و پای آنها خواهد رقصید در ایران در حال حاضر قطعاً آرد بیشتر از سرانه به نانوایان ارائه می‌شود مشکل در سهمیه نیست بلکه در اسراف و تبذیر است.

وی بیان کرد: ارباب و اصحاب فرهنگ نیز در این خصوص خیلی وظیفه دارند ما اگر مدنیت بالایی داشته باشیم ذره‌ای نان در غیر مورد عقلانی خود مصرف نمی‌شود روایات ما در حرمت نان سنگ تمام گذاشته اند.