آمریکا موضع بی‌طرفانه‌ای در کاهش تنش در نوار غزه داشته باشد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در نشست خبری روزانه خود از آمریکا خواست نقش سازنده‌ای را در موضوع بحران جاری در نوار غزه ایفا کرده و مانع تراشی در مسیر سازمان ملل برای پایان دادن به کشتار فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی را متوقف […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در نشست خبری روزانه خود از آمریکا خواست نقش سازنده‌ای را در موضوع بحران جاری در نوار غزه ایفا کرده و مانع تراشی در مسیر سازمان ملل برای پایان دادن به کشتار فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی را متوقف کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص گفت: از ایالات متحده می‌خواهیم مسئولیت‌های خود را برعهده بگیرد و موضع بی‌طرفانه‌ای در حمایت از شورای امنیت داشته باشد، نقش خود در کاهش تنش در وضعیت نوار غزه را ایفا کرده و به اعتمادسازی برای یک راهکار سیاسی کمک کند.
«ژائو لیجیان» در این باره ادامه داد: اسرائیل باید خویشتنداری کرده، به‌صورت مؤثری قطعنامه‌های سازمان ملل را رعایت کند، تخریب منازل فلسطینیان را پایان داده، اخراج مردم فلسطین را متوقف کرده، برنامه‌های توسعه شهرک‌ها (شهرک‌ها ی صهیونیست‌نشین) را لغو کند، به اقدامات تهدید و تحریک‌آمیز علیه مسلمانان پایان دهد و وضعیت تاریخی اورشلیم (قدس اشغالی) به‌ عنوان یک مکان دینی مقدس را حفظ کند.
این در حالیست که وانگ یی وزیر امور خارجه چین دیروز یکشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل در سخنانی اعلام کرد: آمریکا در قبال درگیری های میان فلسطین و اسرائیل موضع عادلانه ای اتخاذ کند. ریاکاری آمریکا در موضوع حقوق بشر از سوی جامعه بین الملل مورد انتقاد قرار دارد. آمریکا با اتهامات واهی و دروغ پردازی هایی مانند موضوع حقوق بشر به عنوان ابزاری سیاسی برای سرکوب سایر کشورها استفاده می کند. در موضوع فلسطین تعداد زیادی از مسلمانان در درگیری ها آسیب دیده اند اما آنها چشمان خود را بسته اند. ما باید بتوانیم بزرگ‌ترین آیینه جهان را با هم درست کنیم و آن را به آمریکا بدهیم تا بتواند به خود خوب نگاه کند. ‌اعضای شورای امنیت در خصوص مردم فلسطین ابراز نگرانی کرده و از شورای امنیت خواسته اند تا نقش خود را در راستای ارتقاء صلح و کاهش تنش ها ایفا کند؛ اما آمریکا به شیوه ای انحصاری در عملکرد شورای امنیت سازمان ملل مانع تراشی می کند. متأسفیم که آمریکا با مانع تراشی خود مانع از دست یابی به توافقی درباره درگیری ها میان فلسطینیان و اسراییل شد.
گفتنی است که وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی در حملات رژیم اشغالگر به ۲۰۰ نفر از جمله ۵۸ کودک و ۳۵ زن رسید. همچنین در این مدت ۱۳۰۰ فلسطینی زخمی شده اند.