آمریکا وارد فازنهایی اقدامات تحریک آمیز علیه روسیه شده است

به گزارش سردبیر پرس به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: بر اساس داده‌های وزارت دفاع روسیه که روز شنبه منتشر شد، ایالات متحده و شرکای آن در ناتو وارد مرحله نهایی طراحی اقدامات تحریک‌آمیز در اوکراین علیه روسیه شده اند. سخنگوی وزارت خارجه روسیه در […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: بر اساس داده‌های وزارت دفاع روسیه که روز شنبه منتشر شد، ایالات متحده و شرکای آن در ناتو وارد مرحله نهایی طراحی اقدامات تحریک‌آمیز در اوکراین علیه روسیه شده اند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه نوشت: اطلاعات وزارت دفاع روسیه که امروز منتشر شد، به وضوح ثابت می‌کند که واشنگتن، در هماهنگی نزدیک با شرکای ناتو، به مرحله نهایی طراحی اقدامات تحریک آمیز در اوکراین پیش رفته است و تلاش دارد که جامعه جهانی را متقاعد کند که روسیه از مواد جنگی سمی و عوامل بیولوژیکی استفاده می‌کند.»
این دیپلمات روسی تاکید کرد که طرح اولیه واشنگتن شامل فشار اقتصادی بر روسیه است تا مسکو را وادار کند در منافع مشروع خود در حوزه امنیتی کاملاً تجدید نظر کند.
زاخارووا همچنین گفت: « اکنون این ایالات متحده است که به سمت استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی (WMD) و فراتر از خط قرمز حرکت می‌کند. اگر این اتفاق بیفتد، قربانیان بی شماری خواهند بود و مسئولیت هر یک از آنها برعهده وجدان استراتژیست‌های آمریکایی در دفاتر کاخ سفید، وزارت امور خارجه و پنتاگون و عروسک‌های آنها در کیف خواهد بود.»
پیش از این نیز «ایگور کریلوف»، رئیس نیروهای حفاظت تشعشع، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه گفته بود که ایالات متحده در حال آماده سازی اقدامات تحریک آمیز برای متهم کردن روسیه به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای شیمیایی، بیولوژیکی یا تاکتیکی است. به گفته وی، واشنگتن سه سناریو را آماده کرده است: سناریوی اول حادثه با پرچم دروغین صحنه سازی شده، دوم استفاده مخفیانه از سلاح‌های کشتار جمعی (WMD) در حجم‌های کوچک و سوم و کمترین احتمال، استفاده آشکار از سلاح‌های کشتار جمعی در نبرد است.