آمریکا پول‌های بلوکه شده افغانستان را آزاد کند

به گزارش سردبیر پرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «امیر خان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان امروز چهارشنبه در نخستین نشست اقتصادی طالبان با حضور نماینده ای از سازمان ملل متحد در ارگ ریاست جمهوری افغانستان در سخنانی اعلام کرد: از آمریکا می‌ خواهیم تا پول‌های بلوکه شده افغانستان را آزاد کند. […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «امیر خان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان امروز چهارشنبه در نخستین نشست اقتصادی طالبان با حضور نماینده ای از سازمان ملل متحد در ارگ ریاست جمهوری افغانستان در سخنانی اعلام کرد: از آمریکا می‌ خواهیم تا پول‌های بلوکه شده افغانستان را آزاد کند. ما برای بحث روی تمام مسایل آماده هستیم.
سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در این خصوص گفت که حکومت طالبان با جهان تماس‌های خوبی برقرار کرده است و آنان در پی تأمین روابط بر اساس سیاست متوازن با جهان هستند.
وی در ادامه اضافه کرد: ما از کشورهای سراسر جهان می خواهیم که سفارتخانه های خود را در اینجا بگشایند و سرمایه گذاری کنند؛ ما مسئولیت امنیت را بر عهده خواهیم گرفت.
از سویی هم «دبورا لاینز» نماینده سازمان ملل در افغانستان در این نشست گفت که مذاکرات این سازمان برای آزادسازی ذخایر ارزی افغانستان ادامه دارد و وی امیدوار است که بتوانند به نتیجه برسند.
لاینز همچنین خاطر نشان کرد که برای رفع تحریم‌ها علیه حکومت طالبان صدای خود را بلند کرده است.
این در حالیست که «ملا محمدحسن آخوند» نخست وزیر دولت موقت طالبان ساعاتی پیش در بیانیه‌ای رسمی از کشورهای جهان و به ویژه از کشورهای اسلامی خواست تا این دولت این گروه را به رسمیت بشناسند.
وی که در مراسم افتتاحیه کنفرانس اقتصادی افغانستان در ارگ ریاست جمهوری این کشور در کابل صحبت می‌کرد، در این باره گفت: از تمام کشورها، به ویژه کشورهای اسلامی می‌خواهیم که استقلال (رأی) خود را ثابت کرده و بدون درنظر گرفتن دیگران، امارت اسلامی افغانستان را به رسمیت بشناسند.

منبع : مهر نیوز