آمریکا چکیده همه اشقیای تاریخ است

به گزارش سردبیر پرس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در سومین جلسه تفسیر سوره مبارکه محمد (ص) در ماه مبارک رمضان که ظهر چهارشنبه به میزبانی حسینیه دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بندگی خدا بی خرج و هزینه نیست. پیام سوره مبارکه محمد (ص) آن است که ما از پیامبران عزیزتر […]

به گزارش سردبیر پرس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در سومین جلسه تفسیر سوره مبارکه محمد (ص) در ماه مبارک رمضان که ظهر چهارشنبه به میزبانی حسینیه دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بندگی خدا بی خرج و هزینه نیست. پیام سوره مبارکه محمد (ص) آن است که ما از پیامبران عزیزتر نیستیم و فقط در زمانی فتح و نصر ما قطعی است که ما نیز همچون انبیا و اولیای الهی برای دین خدا هزینه بدهیم.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: خداوند عالم در آیه ۱۳ می‌فرماید «وَکَأَیِّنْ مِنْ قَرْیَهٍ هِیَ أَشَدُّ قُوَّهً مِنْ قَرْیَتِکَ الَّتِی أَخْرَجَتْکَ أَهْلَکْنَاهُمْ فَلَا نَاصِرَ لَهُمْ» و این خطاب به نبی مکرم اسلام (ص) است که می‌فرماید کسانی که پیش از تو زندگی می‌کردند، بسیار هم از قوم تو قدرتمندتر بودند اما ما آن‌ها را هلاک کردیم و کسی هم نتوانست آن‌ها را نجات دهد.
وی افزود: این روال تقابل حق و باطل در تمام طول دوران‌ها بوده که در آن، حق توسط باطل انکار شده و حتی مورداستهزا قرار گرفته است. در این باره حضرت نوح (ع) را در تاریخ داریم که پس از حدود هزار سال، نه‌تنها مردم از او تبعیت نکردند بلکه در اواخر دوران نبوت حضرت، وی را مورد تمسخر هم قرار می‌دادند. این روال امروز هم وجود دارد؛ تا جایی که مشاهده می‌کنیم ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به قوت در خدمت تمسخر و استهزای کسانی قرار گرفته که دلداده دین خدا هستند، برای اقامه دین در جامعه دغدغه دارند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.
انقلاب اسلامی، سند تصدیق وعده نصر در سوره محمد (ص)
آیت الله علم الهدی بیان کرد: این وعده الهی در آیه ۱۳ سوره مبارکه محمد (ص) که بر نابودی دشمنان دین خدا دلالت دارد، در انقلاب ما هم مصداق پیدا می‌کند؛ به‌گونه‌ای که در استمرار حرکت همه اشقیای تاریخ پیامبران، آمریکا در زمانه ما قرار دارد که در طول ۴۳ سال عمر انقلاب اسلامی از همه توطئه‌ها، خرابکاری‌ها، نقشه‌ها و برنامه‌ها استفاده کرده تا دین خدا روی زمین باقی نماند و به عبارت دیگر، چکیده همه رذائل فرعونیان، خباثت نمرودیان و فساد اقوامی بوده که مشمول عذاب الهی شده‌اند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: با این حال، برخلاف تاریخ انبیا، این بار فتح و نصر جبهه حق نه با نزول عذاب الهی بر کفار و منافقان بلکه در سایه درایت و تدبیری بوده که حق مداران بر پایه عنایت الهی در پیش گرفته‌اند. ما ۴۴ سال مقاومت کردیم، قدم‌به‌قدم جلو آمدیم و در برابر تحمیل جنگ، تحریم اقتصادی و انواع و اقسام فتنه‌ها ایستادگی کردیم؛ آن‌هم در حالی که قدرت شکست دشمن را نداشتیم و فقط در پرتوی امداد و عنایت الهی به پیروزی دست پیدا کردیم.
بدون هزینه دادن نمی‌توان خدا را بندگی کرد
وی با بیان اینکه شرط فتح و نصر الهی بر پایه حرکت مردم در امتداد دفاع از دین خداست، تصریح کرد: بندگی خدا بی خرج و هزینه نیست. جهاد در راه خدا نیازمند بذل جان و هزینه‌ای است که مؤمنان برای آن پرداخت می‌کنند. این‌طور نیست که ما بخواهیم با مداومت بر نافله و نماز اول وقت در یک حرم امن، از دین خدا پاسداری کنیم. نمی‌شود مفاتیح‌الجنان را جلوی خود بگذاریم، از اول تا به آخر و از آخر تا به اول آن را ختم کنیم و بعد از این، خود را بنده صادق خدا بدانیم زیرا امروزه دشمن در حال براندازی دین خداست و مؤمن واقعی کسی است که بایستد و با دشمن خدا بجنگد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: بندگی خدا این نیست که مردم در برابر گناه گناهکاران ساکت بنشینند و نسبت به برانگیخته شدن خشم خدا در سایه تکثیر و رواج بی‌حیایی در جامعه بی‌تفاوت بمانند. نمی‌شود مؤمنان از معروف پرهزینه چشم‌پوشی کنند و اخلاص را در مستحبات کم‌هزینه تمرین کنند. پیام سوره مبارکه محمد (ص) آن است که ما از پیامبران عزیزتر نیستیم و فقط در زمانی فتح و نصر ما قطعی است که ما نیز همچون انبیا و اولیای الهی برای دین خدا هزینه بدهیم.
وی ضمن تأکید بر اینکه بدون هزینه دادن نمی‌توان خدا را بندگی کرد، یادآور شد: آن‌جا که جبهه جنگ برپا شد، مؤمن واقعی کسی است که جان می‌دهد اما آن‌جایی هم که جبهه جنگ ترکیبی و فرهنگی ایجاد شد، مؤمن واقعی کسی است که از بذل آبرو، مقام و مال هم هراسی نداشته باشد.