آمریکا گزینه «دیپلماسی» در برابر کره شمالی را بررسی می کند

به گزارش سردبیر پرس به نقل از اسپوتنیک، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه (به وقت واشنگتن) در نشست خبری روزانه خود خطاب به خبرنگاران گفت که چنانچه دولت کره شمالی روند خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره را تسهیل کند، دولت ایالات متحده آمادگی دارد تا گزینه دیپلماسی را در برابر […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از اسپوتنیک، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه (به وقت واشنگتن) در نشست خبری روزانه خود خطاب به خبرنگاران گفت که چنانچه دولت کره شمالی روند خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره را تسهیل کند، دولت ایالات متحده آمادگی دارد تا گزینه دیپلماسی را در برابر کره شمالی مدنظر قرار دهد.
ساکی در این نشست خبری گفت: در کل، ما یک هدف مشخص داریم که به کره شمالی مربوط می شود، و آن خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره است. البته ما به اجرای تحریمها ادامه می دهیم و با متحدان و شرکای خود در حال رایزنی هستیم. ما آماده ایم تا در صورتی که دیپلماسی ما را به سمت خلع سلاح هسته ای رهنمون کند، این گزینه را درنظر بگیریم».
گفتنی است که هفته گذشته، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این پرسش که آیا «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده برنامه ای برای دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دارد یا خیر، پاسخ داد که «رویکرد وی [بایدن] کاملاً متفاوت خواهد بود و اینکه وی یک چنین قصد و نیتی ندارد».
شایان ذکر است که در سال ۲۰۱۹، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین ایالات متحده و کیم جونگ اون در شهر «هانوی» پایتخت ویتنام با یکدیگر دیدار کردند؛ دیداری که هیچگونه دستاورد ملموسی برای روابط دو کشور نداشت.