آمریکا ۱۶۵ میلیون دلار مهمات ساخت شوروی به اوکراین می‌فروشد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از خبرگزاری ریانوستی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مقامات آمریکا با فروش ۱۶۵ میلیون دلار مهمات و تسلیحات ساخت شوروی به اوکراین موافقت کردند. در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع آمریکا در این خصوص آمده است: وزارت امور خارجه آمریکا تصمیم […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از خبرگزاری ریانوستی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مقامات آمریکا با فروش ۱۶۵ میلیون دلار مهمات و تسلیحات ساخت شوروی به اوکراین موافقت کردند.
در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع آمریکا در این خصوص آمده است: وزارت امور خارجه آمریکا تصمیم گرفته است تا فروش احتمالی محصولات نظامی خارجی به دولت اوکراین به هزینه تخمینی ۱۶۵ میلیون دلار را تایید کند.
گفتنی است که پنجشنبه گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنانی اعلام کرده بود: امروز با نخست وزیر اوکراین گفتگو کردم. مذاکرات خوبی داشتیم. کمک ۸۰۰ میلیون دلاری اضافی برای حمایت نظامی از اوکراین را به این کشور خواهیم داد. بسته کمک نظامی به اوکراین شامل توپخانه سنگین و هواپیماهای بدون سرنشین است. همچنین، پهلوگیری کشتی‌های روسی در بنادر آمریکا را ممنوع کرده و این اقدامی است که در هماهنگی با متحدان مان انجام شده است. ما به ارائه کمک های امنیتی به اوکراین با سرعتی بی سابقه ادامه می دهیم. ما در حال تسهیل انتقال تجهیزات نظامی از متحدان مان در سراسر جهان به اوکراین هستیم. من یک لایحه تکمیلی برای ادامه ارسال سلاح به اوکراین به کنگره ارائه خواهم داد. ایالات متحده مستقیماً به خط مقدم سلاح می فرستد. ۵۰۰ میلیون دلار نیز کمک اقتصادی مستقیم به دولت اوکراین خواهیم داد.