آمریکا ۳ نهاد و ۱۳ کشتی روسیه را تحریم کرد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از راشاتودی، وزارت خزانه داری ایالات متحده روز جمعه نام سه نهاد و ۱۳ کشتی روسیه را به بهانه همکاری در پروژه احداث خط لوله گاز نورد استریم ۲ به فهرست تحریم‌های خود افزود. هدف از گنجاندن این نهادها و کشتی‌های روسیه در فهرست تحریم‌های آمریکا جلوگیری از ساخت […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از راشاتودی، وزارت خزانه داری ایالات متحده روز جمعه نام سه نهاد و ۱۳ کشتی روسیه را به بهانه همکاری در پروژه احداث خط لوله گاز نورد استریم ۲ به فهرست تحریم‌های خود افزود.
هدف از گنجاندن این نهادها و کشتی‌های روسیه در فهرست تحریم‌های آمریکا جلوگیری از ساخت خط لوله در کف دریای بالتیک و حراست از منافع اوکراین از محل دریافت حق‌الزحمه انتقال گاز از خاک این کشور است.
در صدر فهرست تحریم‌های آمریکا، دفتر مرکزی شرکت خدمات اِمداد دریایی «مورسپاس» در مسکو قرار می‌گیرد و پس از آن نام دو نهاد دیگر به نام‌های «مورترانس سرویس» و «صندوق دارایی گرما و انرژی سامارا» به بهانه مشارکت در این پروژه به چشم می‌خورد.
گزارشها حاکی از آن است این تحریم‌ها که اوایل هفته پیش از سوی وزارت خارجه آمریکا اعلام شده بود، در نشست «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی او در ایسلند نیز مطرح شد.
گفتنی است، روز پنج شنبه مقامات کاخ سفید اقرار کردند که نتوانسته‌اند پروژه خط لوله نورد استریم ۲ را متوقف کنند؛ زیرا به گفته «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید تا زمان راهیابی جو بایدن به کاخ سفید «۹۵ درصد این پروژه تکمیل شده بود».
لازم به ذکر است، پروژه نورد استریم ۲ توسعه خط لوله انتقال گاز در کف دریای بالتیک است؛ خط لوله‌ای که از سال ۲۰۱۱ گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل می‌کند.