آموزش دانش آموزان روستایی در کردستان دنبال و پیگیری می‌شود

به گزارش پایگاه خبری سردبیر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کردستان، صدیقه عبداللهی با بیان اینکه در شرایط کنونی که مدارس دچار تعطیلات اضطراری شده‌اند با تلاش و برنامه ریزی مدیران و روسا، معاونین محترم آموزشی و معلمان عزیز، آموزش دانش آموزان استمرار پیدا کرد و با استفاده از فضای […]

به گزارش پایگاه خبری سردبیر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کردستان، صدیقه عبداللهی با بیان اینکه در شرایط کنونی که مدارس دچار تعطیلات اضطراری شده‌اند با تلاش و برنامه ریزی مدیران و روسا، معاونین محترم آموزشی و معلمان عزیز، آموزش دانش آموزان استمرار پیدا کرد و با استفاده از فضای مجازی اقدامات ارزشمند و تلاش‌های موفقیت آمیز اتفاق افتاد که از زحمات کلیه همکاران تلاشگر تشکر و قدر دانی می‌شود.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه از طرف وزارت در کنار آموزش‌های تلویزیونی، شبکه اجتماعی دانش‌آموزان نیز در حال آماده شدن است تا در فضای اختصاصی که متعلق به آموزش و پرورش است، جریان آموزش مدیریت شود، اظهار داشت: مقرر بود از ۱۶ فروردین جاری فعالیت شبکه آغاز شود که به علت مشکلات فنی، راه اندازی آن به تعویق افتاد، که ضرورت دارد به همکاران اطلاع رسانی شود تا روند آموزش‌های مجازی خود را به روشی که تاکنون انجام داده‌اند، ادامه دهند.
عبدالهی نکته دیگر حایز اهمیت را ارتباط مستمر معلمان بادانش آموزان و تداوم جریان یادگیری و تعیین تکالیف مهارت محور و بازخورد آن به دانش آموزان توسط معلمان عنوان کرد و گفت: باید همکاران را تشویق نماییم تا با ارایه آموزش‌های خلاقانه و متنوع، جذابیت تدریس و آموزش‌ها را بالا ببرند.
وی افزود: از طرفی انتظار می‌رود که مدیران مدارس نیز بر عملکرد معلمان و دانش آموزان نظارت داشته باشند و همکاران ادارات نیز به ویژه در حوزه آموزش بر استمرار فرایند آموزش مدارس نظارت داشته باشند و اقدامات را دنبال کنند.
معاون آموزش ابتدایی استان کردستان با بیان اینکه دغدغه اصلی ما آموزش دانش آموزان مدارس روستایی است که به آموزش‌های مجازی دسترسی ندارند، گفت: انتظار می‌رود راهبران آموزشی و تربیتی، میزان بهره مندی دانش آموزان روستایی از محتوای تولیدی استان را رصد و زمینه ارتباط معلمان با دانش آموزان را به شیوه‌های ممکن فراهم نمایند، تا با ارایه تکالیف مهارتی به دانش آموزان و دادن بازخوردهای مناسب اطمینان حاصل کنیم که هیچ دانش آموزی از دسترسی به آموزش محروم نباشند.
وی افزود: اقدام دیگری که می‌توانیم برای روستاهایی که به شبکه آموزش دسترسی ندارند انجام دهیم، این است که تدریس دروس شبکه آموزش را بر روی لوح فشرده تکثیر و در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.
عبداللهی گفت: اقدام دیگر برای دانش آموزان روستایی، تهیه بسته‌های آموزشی مکتوب در قالب درسنامه های آموزشی خود آموز به صورت گام به گام و به زبان ساده در قالب مثال‌های ساده و روان دروس برای دانش آموزان ارایه شود و در هر قسمت دانش آموز به صفحه کتاب درسی ارجاع داده شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: هر شهرستان با کمک راهبران آموزشی و تربیتی و گروه‌های آموزشی تا پایان فروردین ۹۹ درسنامه های آموزشی را تدوین و در اول اردیبهشت توسط راهبران و معلمان داوطلب حضو را با رعایت موازین بهداشتی تحویل دانش آموزان دهند. در ضمن دقت نمایید که این درسنامه ها به تکالیف تکراری و کم ارزش سوق داده نشود.
وی گفت: در مدارس روستایی هم حفظ ارتباط مستمر معلمان با دانش آموزان با نظارت راهبران مورد انتظار است.
عبداللهی افزود: در ضمن مدیر آموزگاران هم می‌توانند با ارتباط با خانواده‌ها از ظرفیت افراد با سواد خانواده دانش آموزان در استمرار فرایند آموزش استفاده نمایند.
معاون آموزش ابتدایی استان کردستان در ادامه اختصاص چند مدرسه شهری برای معلمان روستایی برای تولید محتوای آموزشی، ایجاد یک مرکز تخصصی با حضور سرگروه‌های درسی جهت پاسخ گویی به سوالات دانش آموزان در طول هفته به صورت تلفنی، بارگذاری فیلم آموزشی بر روی سایت شهرستان‌ها و مناطق، با ایجاد سامانه آموزش مجازی را از دیگر اقدامات عنوان کرد.