«آنالنا بائربوک» و «وانگ ئی» دیدار مجازی انجام دادند

به گزارش سردبیر پرس به نقل از رویترز، وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه این کشور امروز پنجشنبه با «وانگ ئی» همتای چینی خود در اولین دیدار از طریق ویدئو کنفرانس، درباره موضوعاتی از قبیل روابط دوجانبه بین دو کشور و بحران های جهانی گفتگو کرده است. وزارت خارجه آلمان به […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از رویترز، وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه این کشور امروز پنجشنبه با «وانگ ئی» همتای چینی خود در اولین دیدار از طریق ویدئو کنفرانس، درباره موضوعاتی از قبیل روابط دوجانبه بین دو کشور و بحران های جهانی گفتگو کرده است.
وزارت خارجه آلمان به نقل از سخنگوی این وزارتخانه در توییتی که در این باره منتشر کرد، نوشت: همکاری نزدیک با چین در بسیاری از زمینه ها مهم است. این امر در مورد سیاست های زیست محیطی و آب و هوا نیز صدق می کند. بدون پرجمعیت ترین کشور جهان، مبارزه با بحران آب و هوا و پیامدهای جهانی آن ممکن نخواهد بود.
سخنگوی وزارت خارجه آلمان همچنین در ادامه افزود که احترام به قوانین بین‌ الملل به ‌عنوان اصلی مهم برای همکاری ضروری است و بائربوک و وانگ درباره موضوعاتی بحث کردند که آلمان و چین درباره شان اختلاف نظرهای اساسی دارند از جمله حقوق بشر.
دیدار مجازی مذکور در حالی صورت می گیرد که بائربوک پیشتر اعلام کرده بود که در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن شرکت نخواهد کرد.
وی همچنین گفته بود که این تصمیم شخصی او بوده و موضوع تحریم دیپلماتیک المپیک پکن همچنان با شرکای اتحادیه اروپا مورد بحث قرار دارد.

منبع : مهر نیوز