آیا هنوز باید بگوییم تئاتر هنر مقدس و انسان سازی است؟

به گزارش سردبیر پرس، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در پیامی آغاز سال نو و قرن تازه را در آستانه روز ملی هنرهای نمایشی تبریک گفت. در متن این پیام آمده است: «به نام آفریننده روزها و شب‌ها قرنی گذشت. آیا هنوز باید بنویسیم و بگوییم تئاتر هنر مقدسی […]

به گزارش سردبیر پرس، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در پیامی آغاز سال نو و قرن تازه را در آستانه روز ملی هنرهای نمایشی تبریک گفت.
در متن این پیام آمده است:
«به نام آفریننده روزها و شب‌ها
قرنی گذشت. آیا هنوز باید بنویسیم و بگوییم تئاتر هنر مقدسی است؟ انسان ساز است؟ زیرساخت های زندگی بشر را تنظیم و تضمین می کند و فرهنگ او را بالنده می سازد؟ یعنی هنوز هم پس از گذشت یک قرن کسی هست که این را نداند؟! همه می دانیم و به این دانش می بالیم پس آنچه مهمتر است این است که به چنین دانشی عمل کنیم.
در نخستین گام قرن تازه، بارالها یاریمان کن آنگونه حرکت کنیم که رضایت تو و مصلحت فرهنگ کشورمان در آن باشد. دستمان را بگیر که چون بهار پیش رویمان دوباره سرشار از امید به آینده چشم بدوزیم و برای فردای فرهنگ این مُلک بگوشیم. چرا که ما باور داریم تئاتر مقدس است، انسان ساز است و زیرساخت ماهیت ما را جابجا می کند.
در بهار نو، ضمن تبریک حلول سال جدید و روز جهانی تئاتر به خانواده ی محترم تئاتر کشور، یاد در درگذشتگان تئاتر را گرامی می داریم، دست کوشندگانِ عبور از بحران بزرگ کرونا را می بوسیم و دست در دست تک تک عاشقان هنرِ این سرزمین سربلند آرزو می کنیم تک تک مان در سال هزار و چهارصد و یک و روزهای پس از آن و سال های پیش روی قرنِ حاضر، بهره ور از موهبت بی رقیبِ سلامتی، سربازان فرهنگی این کشور، تاریخش، فرهنگش، دینش و ارزش‌های انقلابِ بزرگش باشیم. آمین یا رب العالمین.»

منبع : مهر نیوز