ائتلاف متجاوز سعودی مناطقی از خاک یمن را هدف قرار داد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از المسیره، ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی با انجام حملات پهپادی و توپخانه ای به مواضع غیرنظامی در یمن همچنان به روند نقضِ توافق آتش بس الحدیده ادامه می‌دهد. براساس گزارش ارتش یمن، طی ۲۴ ساعت گذشته ائتلاف متجاوز سعودی با شلیک ۸ راکت مناطقی در صرواح، مدغل […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از المسیره، ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی با انجام حملات پهپادی و توپخانه ای به مواضع غیرنظامی در یمن همچنان به روند نقضِ توافق آتش بس الحدیده ادامه می‌دهد.
براساس گزارش ارتش یمن، طی ۲۴ ساعت گذشته ائتلاف متجاوز سعودی با شلیک ۸ راکت مناطقی در صرواح، مدغل و مجزر و جبل مراد در استان مأرب را هدف گرفته است.
همچنین جنگنده‌های رژیم سعودی با پرتاب دو راکت منطقه الحصامه واقع در استان صعده را مورد هدف قرار دادند.
گفتنی است که بتازگی «عبدالله ثوابه» مدیر مرکز ملی تومورهای سرطانی یمن در مصاحبه با شبکه المسیره گزارش داده بود که درپی اعمال تحریم‌های دارویی و غذایی از سوی دشمن سعودی و جلوگیری این رژیم و متحدانش از ورود داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به سرطان، اکنون وضعیت ۴ کودک یمنی مبتلا به این بیماری وخیم‌تر شده است.
وی با اشاره به اینکه تعطیلی فرودگاه صنعاء عاملی بوده که بشدت در وخیم‌تر شدن حال بیماران مبتلا به سرطان و تومورهای مغزی تأثیر گذار بوده است، افزود: «تعداد بیماران سرطانی از شمار ۴ هزار و ۵۰۰ تن در سال ۲۰۱۵ به ۶۵۰۰ بیمار تاکنون رسیده که آماری معادل با بیش از ۳۰ درصد رشد سالانه (تا سال ۲۰۲۱ میلادی) است».
به گفته عبدالله ثوابه، این نرخ رشد ابتلا به سرطان غیرطبیعی است و بایستی هرچه زودتر با توقف محاصره از افزایش آن جلوگیری شود.