ائمه جمعه واکسیناسیون عمومی را مورد تبلیغ و ترویج قرار دهند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر یکشنبه در نشست فصلی ائمه جمعه استان با اشاره به موضوع واکسیناسیون عمومی و عملکرد قابل قبول دولت در این خصوص، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز با تزریق واکسن این موضوع را مورد تأیید قرار دادند و همه باید بر این موضوع تاکید کرده و […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر یکشنبه در نشست فصلی ائمه جمعه استان با اشاره به موضوع واکسیناسیون عمومی و عملکرد قابل قبول دولت در این خصوص، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز با تزریق واکسن این موضوع را مورد تأیید قرار دادند و همه باید بر این موضوع تاکید کرده و واکسیناسیون را در تریبون‌های تاکید بر تبلیغ و ترویج واکسیناسیون نماز جمعه تبلیغ کنیم.

وی با بیان اینکه با اقدامات جهادی دولت امید در جامعه تزریق شده است و ما نیز باید مسئولان مربوطه را در این زمینه یاری کنیم، عنوان کرد: خوشبختانه واکسیناسیون با اهتمام دولت روند رو به رشدی پیدا کرده اما متأسفانه عده‌ای علیه واکسیناسیون عمومی و اجباری مخالفت و موج منفی ایجاد کرده‌اند.

قریشی با تاکید بر اینکه ائمه جمعه هر شهرستان باید مسئله واکسیناسیون را در شهرستان خود تبلیغ کرده و مردم را دعوت به واکسیناسیون کنند، عنوان کرد: ائمه جمعه این مسئله را در بین مردم تبیین نمایند که اگر کسی عمداً واکسیناسیون انجام ندهد و خود یا دیگران را به خطر بیاندازد مسئولیت شرعی دارد.

وی اشاره‌ای به مشکل خشکسالی در منطقه نیز داشت و خاطرنشان کرد: تجدید نظر از اعمال زشت و توبه و انابه و دعا به درگاه ربوبی می‌تواند عوامل مهم در زمینه افزایش بارش رحمت الهی باشد که باید در تریبون‌های نماز جمعه مورد تاکید قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه همچنین بر ادامه دار بودن رزمایش مواسات و همدلی در شهرستان‌های مختلف با ترغیب ائمه جمعه تاکید کرد و گفت: خشکسالی علاوه بر علل طبیعی بر اساس آیات و روایات علت‌های معنوی نیز دارد لذا ائمه جمعه، مردم را به استغفار و دعا دعوت نمایند تا شاهد نزول رحمات الهی باشیم.

وی با بیان اینکه مشکلات شهرستان‌ها و روستاهای محل امامت جمعه خود را احصاء کرده تا با ارائه به مسئولین پیگیر برطرف شدن مشکلات شویم، افزود: نباید علم و بیرق رزمایش مواسات به زمین بیافتد بلکه باید با تأکیدات و پیگیری‌های ائمه جمعه این رزمایش همچنان ادامه پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی یادآور شد: ائمه جمعه با استفاده از آیات و روایات اهمیت مواسات و کمک به فقرا را در جامعه تبیین و یادآوری کنند تا مشکلات معیشت فقرا برطرف شود.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: در بیان مسائلی که حساسیت ویژه ای دارند و با امنیت ملی در ارتباط هستند حتماً با افراد مورد اطمینان و مطلع مشورت کنند.

قریشی خاطر نشان کرد: بیان برخی مباحث در این خصوص سبب ایجاد مشکلاتی می‌شود که لازم است در بیان آنها توجه و دقت بیشتری انجام شود.

منبع : مهر نیوز