ابتلای ۵۰۰ نفر به کرونا طی یک روز در فارس/ ابتلا در سنین پایین

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، دکتر مهرزاد لطفی بعد از ظهر چهارشنبه درسیصد و هفتاد و یکمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ که به طور مجازی برگزار شد، تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به بحرانی بودن وضعیت کروناویروس در کشور و استان، تنها راه مقابله با این ویروس، واکسیناسیون است که باید […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، دکتر مهرزاد لطفی بعد از ظهر چهارشنبه درسیصد و هفتاد و یکمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ که به طور مجازی برگزار شد، تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به بحرانی بودن وضعیت کروناویروس در کشور و استان، تنها راه مقابله با این ویروس، واکسیناسیون است که باید در اولویت اصلی رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان استان قرار بگیرد.
وی با اشاره به پیشرو بودن دانشگاه علوم پزشکی شیراز در انجام واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در کشور از زمان تحویل تا تزریق، بر به کارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود در این زمینه تاکید کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در روزهای سختی به سر می بریم، ویروس جهش یافته دلتای هندی، سنین پایین را درگیر خود کرده، به طوری که بیشترین موارد ابتلاء و فوت ناشی از کروناویروس به سنین پایین اختصاص دارد، بنابراین در حال حاضر باید با تلاش مضاعف مسئولان و مدیران سلامت استان، واکسیناسیون علیه کروناویروس به سرعت به گروه‌های هدف تزریق شود.
دکتر لطفی با بیان اینکه در روز گذشته بیش از ۵۰۰ بیمار جدید مبتلا و یا دارای علائم مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان بستری شدند که مجموع بیماران بستری از مرز دو هزار و پانصد گذشته است، بر افزایش نظارت‌ها در ارتقای کیفیت خدمات مراقبتی در بیمارستان‌ها از سوی مسؤولان سلامت تاکید کرد.
دکتر لطفی ضمن بررسی وضعیت تزریق واکسیناسیون در شهرستان‌های فارس و عدم مراجعه برخی از افراد واجد شرایط برای دریافت واکسن، از فعالان فرهنگی، اجتماعی، روحانیون و مسؤولان شهرستان‌ها خواست تا در زمینه تشویق مردم برای انجام واکسیناسیون علیه این بیماری مجموعه سلامت را بیش از پیش یاری رسانند.
او با بیان نقش سلامت تیم‌های بهداشتی درمانی در کیفیت خدمات به ویژه در بحران کرونا ویروس، گفت: لازم است مسؤولان شبکه‌های بهداشت و درمان بر استفاده از ملزومات حفاظتی در برابر کروناویروس و تهیه تجهیزات رفاهی به ویژه در مراکز انجام واکسیناسیون نظارت بیشتری داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین دستور اعزام تیم‌های نظارتی دانشگاه به شهرستان‌های استان برای سرعت بخشیدن به انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس را صادر کرد و گفت: واکسیناسیون علیه کرونا ویروس با تصمیم کمیته واکسیناسیون و طبق سند ملی مدیریت بیماری کووید ۱۹ توزیع و به گروه‌های سنی در زمان بندی دقیق تزریق می‌شود.
او با اعلام اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر کرونا ویروس در فارس به شدت کاهش پیدا کرده است، از مسؤولان دستگاه‌های اجرایی خواست تا نسبت به اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان و برخورد با متخلفان بهداشتی و تهدیدکنندگان سلامت بیش از بیش اقدام کنند.

منبع : مهر نیوز