اتحادیه اروپا به دنبال اعمال تحریم علیه لبنان است

به گزارش سردبیر پرس به نقل از سوئیس اینفو، اتحادیه اروپا به دنبال برقراری ساز و کار قانونی برای اعمال تحریم علیه شخصیت‌ها و موسسات و نهادهای لبنانی است. در بیانیه ای که اتحادیه اروپا در ارتباط با ساز و کار تحریم علیه لبنان منتشر کرده، گفته شده که چارچوب در نظر گرفته شده امکان […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از سوئیس اینفو، اتحادیه اروپا به دنبال برقراری ساز و کار قانونی برای اعمال تحریم علیه شخصیت‌ها و موسسات و نهادهای لبنانی است.
در بیانیه ای که اتحادیه اروپا در ارتباط با ساز و کار تحریم علیه لبنان منتشر کرده، گفته شده که چارچوب در نظر گرفته شده امکان تحریم شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را که در تضعیف حاکمیت قانون در لبنان نقش دارند، فراهم خواهد کرد.
گفته شده این ساز و کار به رهبری فرانسه در اتحادیه اروپا جریان دارد و هدف پاریس از این اقدامات افزایش فشارها بر لبنان جهت تشکیل دولت پایدار است که بتواند اصلاحات اساسی جهت عبور از بحران را به سرانجام برساند.
اتحادیه اروپا در بیانیه خود گفته است: آنچه مهم است اینکه مقامات لبنان اختلافات را کنار گذارند و جهت تشکیل دولتی با ثبات همکاری کنند تا اقدامات لازم جهت بهبود و ثبات ایجاد شود.
به اعتقاد کارشناسان، طی چند ماه گذشته لبنان تبدیل به یکی از موضوعات اصلی در دستور کار شورای امور خارجه اروپا شده بود که برخی از اعضای آن تصمیم گرفته بودند به ویژه بعد از انفجار بندر بیروت در ۴ آگوست ۲۰۲۰ به درخواست فرانسه تحریم‌هایی علیه برخی از سیاستمداران لبنانی که مانع تشکیل دولت می‌شدند اعمال کنند.
بارزترین کشورهایی که خواستار تحریم لبنان هستند عبارتند از فرانسه، آلمان، هلند و دانمارک. شورای امور خارجه اروپای نیز در آخرین جلسه خود تاکید کرد که قبل از پایان ماه جاری باید همه مراحل قانونی جهت ایجاد یک نظام برای تحریم لبنان انجام شود.

منبع : مهر نیوز