اجاره نجومی املاک برای ستادهای تبلیغاتی

برخی گزارش ها نشان می دهد هزینه اجاره ستادهای تبلیغاتی برای نامزدها 10 برابر ارزش بازاری ملک است.

سردبیر پرس -اجاره مکان برای برپایی ستاد تبلیغاتی انتخابات در حالی از سوی برخی کاندیداهای شورای شهر انجام می‌شود که بعضی از مالکان مبالغ بسیار بالا و میلیونی را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهند.

موقعیت مغازه برای تشکیل ستاد تبلیغاتی مهم است و بعضی از کاندیداها حاضرند هر مبلغی که به آن‌ها پیشنهاد می‌شود، بپذیرند و در یک هفته که فرصت تبلیغات دارند از این ظرفیت استفاده کنند.

یکی از کاسبان که در مرکز شهر مغازه دارد، با اشاره به کسادی بازار و کاهش خرید مردم، گفت: از ماه‌ها قبل منتظر رسیدن ایام انتخابات بودم چون با شیوع کرونا کمرم زیر بار قسط و قرض خم شده و حالا می‌خواهم از فرصت پیش آمده استفاده کنم تا بتوانم قسمتی از خسارت‌هایی که بر اثر محدودیت‌های کرونایی تحمل کردم، جبران شود.

وی بدون اینکه مبلغ اجاره مغازه خود را اعلام کند، ادامه داد: برخی از همکارانم که موقعیت مغازه‌شان خوب است، مبالغ بالایی را پیشنهاد داده‌اند.

از قافله عقب نمانیم!

در عین حال یکی از کسبه که قصد دارد مغازه و واحد مسکونی خود را به ستاد تبلیغاتی شورا اجاره بدهد، بیان داشت: از آنجایی که باید این اماکن را خالی کنم ناچارم مبلغ بالایی را برای اجاره در نظر بگیرم تا از قافله عقب نمانم.

وی با بیان اینکه با رکود بازار مواجه هستیم و پیشنهادهای بالاتر را در این ایام قبول می‌کنیم، اضافه کرد: اوضاع به‌گونه‌ای شده که هر کاندیدایی که مبلغ بیشتری را برای اجاره پرداخت کند در اولویت و گاهی اختلاف قیمت‌های پیشنهاد شده بالا و مشخص است با کسی که مبلغ بیشتری بدهد، قرارداد بسته می‌شود.

یکی از نامزدهای انتخابات شورا با بیان اینکه به لطف دوستانم مغازه‌ای برای تشکیل ستاد تبلیغاتی در اختیارم قرار گرفته، تصریح کرد: با اینکه بابت این مغازه اجاره نمی‌دهم اما شنیده‌ام قیمت‌های نجومی از سوی برخی مالکان برای اجاره دادن مغازه‌ها به ستادهای تبلیغاتی پیشنهاد داده شده است.

وی ادامه داد: زمینی در اطراف شهر دیده‌ام تا در صورت ممنوع بودن تشکیل ستاد تبلیغاتی در فضای بسته از آن استفاده کنم و هنوز برای اجاره‌بهای آن با مالک وارد مذاکره نشده‌ام.

یک مشاور املاک هم در این باره گفت: برخی افراد ملکی را که اجاره آن ۴ تا ۵ میلیون تومان یا خانه ویلایی که اجاره آن ۶ میلیون تومان است برای ۲ ماه ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان برای اجاره ستادهای تبلیغاتی در نظر گرفته بودند . وی با تأکید بر اینکه بازار سیاه اجاره‌بها راه افتاده و برخی مالکان واحدهای تجاری و مسکونی حاشیه خیابان مبالغ بالایی را اعلام می‌کنند، افزود: قیمت‌هایی که در این خصوص از سوی بعضی از مالکان اعلام می‌شود غیرکارشناسی است، آن‌ها می‌خواهند اجاره یک سال و حتی بیشتر را در یک مدت کوتاه دریافت کنند.