اجرای طرح رتبه بندی براساس کیفیت کار معلمان
به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محسن حاجی میرزایی ظهر امروز در نشست با معلمان برتر و منتخب آذربایجان شرقی در تبریز با بیان اینکه حل مشکلات معلمان یکی از مهمترین اهداف ما است، افزود: افتخار میکنیم که معلمان توانستند فرصت کرونا را مغتنم شمرده و در این شرایط کرونایی در جهت تعلیم و تربیت تلاش […]
به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محسن حاجی میرزایی ظهر امروز در نشست با معلمان برتر و منتخب آذربایجان شرقی در تبریز با بیان اینکه حل مشکلات معلمان یکی از مهمترین اهداف ما است، افزود: افتخار میکنیم که معلمان توانستند فرصت کرونا را مغتنم شمرده و در این شرایط کرونایی در جهت تعلیم و تربیت تلاش کنند.
وی با بیان اینکه امنیت، آرامش و معیشت معلم برای ما اهمیت بسیاری دارد، ادامه داد: مهمترین مسئله آموزش و پرورش نیروی انسانی و عنصر بیبدیل نظام تعلیم و تربیت معلم است.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه ۸۳ هزار و ۷۰۰ معلم در سه مرحله ساماندهی و تعیین تکلیف شدهاند، ادامه داد: درصدد اجرایی کردن رتبه بندی معلمان براساس کیفیت کار آنان برای افزایش انگیزش و آرامش هستیم.
وی سپس افزود: ۳۰ هزار معلم هنوز ساماندهی و تعیین تکلیف نشدهاند که آنها نیز ابتدای سال آینده تعیین تکلیف میشوند.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه از سال ۱۳۹۲ تاکنون آموزش و پرورش معلم نگرفته است، ادامه داد: ما فقط از سال ۹۲ تاکنون اقدام به خرید خدمت کردهایم و در همین خصوص از شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه گرفتیم که تنها راهکار جذب معلم از طریق آزمون باشد.
وی سپس در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: بنیان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منابع انسانی است و اگر منابع انسانی متعهد در اختیار داشته باشیم، میتوانیم مسیر اجراییسازی سند را طی کنیم.
حاجی میرزایی همچنین در خصوص استخدام معلمان جدید در آموزش و پرورش نیز افزود: در تعیین تکلیف نیروها و جذب نیروی انسانی با کیفیت، پیشتاز بودیم و تنها یک مسیر برای جذب و استخدام به آموزش و پرورش تصویب کردهایم و آن هم از طریق کنکور و دانشگاه فرهنگیان است.
وی سپس به ضرورت ارتباط معلمان و دانش آموزان با وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: برای همین ارتباط گیری قسمت ویژهای در شبکه شاد با عنوان گفتوگو با وزیر راه اندازی شده است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰