اجرای پویش مردم ماه با محوریت معرفی خوبی‌ها در همدان

آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: از لحاظ اسلامی و علمی باید مروج خوبی‌ها باشیم، یعنی باید تلاش کنیم خوبی‌ها در جامعه گسترش پیدا کند و این یکی از نکاتی است که در قرآن کریم نیز به آن تاکید شده است. وی بیان اینکه باید مراقب باشیم مسائل […]

آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: از لحاظ اسلامی و علمی باید مروج خوبی‌ها باشیم، یعنی باید تلاش کنیم خوبی‌ها در جامعه گسترش پیدا کند و این یکی از نکاتی است که در قرآن کریم نیز به آن تاکید شده است.
وی بیان اینکه باید مراقب باشیم مسائل منفی در جامعه توسعه پیدا نکند، ادامه داد: حتی اگر گناهی، معصیتی یا خلافی اتفاق می‌افتد برای دیگران بازگو نکنیم، زیرا شرع مقدس توصیه می‌کند حتی اگر شما خطا یا گناهی انجام دادید حق بازگو کردنش را ندارید.
شعبانی موثقی با اشاره به اینکه در معرفی رویدادها و اتفاقات مثبت مسائلی است که به تعبیری می‌تواند حال جامعه را بهتر کند، افزود: باید این مسائل ترویج پیدا کند و بعضی مواقع انسان باید این نعمت‌ها را گسترش دهد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: مبنای این پویش بر این است که ما خوبی‌هایی را که می‌شناسیم به دیگران معرفی کنیم و از خوبی‌ها حرف بزنیم.
وی افزود: امیدواریم مردم عزیزمان با این پویش همراه باشند و افراد خوبی که همه ما در پیرامون خود و در همسایگی می‌شناسیم که رفتار نیکی دارند و مشکلات را بر طرف می‌کنند، معرفی کنیم.
شعبانی موثقی اضافه کرد: افرادی که به تعبیر روایات امید مردم هستند یا در گرفتاری‌ها منشأ خیر هستند مورد نظر است.
وی ادامه داد: انسان‌هایی که به امور خیر می‌پردازند مانند کسانی که مدرسه یا بیمارستان می‌سازند یا نسبت به فقرا و رفع مشکلات جامعه توجه دارند، اینها باید در جامعه معرفی شوند و این گونه اقدامات در جامعه ترویج شود.