احتمال برداشته شدن محدودیت بُرد موشک های کره جنوبی از سوی آمریکا

به گزارش سردبیر پرس به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از احتمال برداشته شدن محدودیت بُرد موشک‌های این کشور پس از دیدار امروز «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با همتای کره‌ای خود، «مون جائه این» در واشنگتن خبر داد. بر اساس این گزارش، یک مقام موثق بلند پایه دولت کره جنوبی به خبرگزاری […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از احتمال برداشته شدن محدودیت بُرد موشک‌های این کشور پس از دیدار امروز «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با همتای کره‌ای خود، «مون جائه این» در واشنگتن خبر داد.
بر اساس این گزارش، یک مقام موثق بلند پایه دولت کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ اعلام کرده که رئیس جمهور این کشور قصد دارد تا پیش از پایان دوره ریاست جمهوری خود در سال ۲۰۲۲، مساله محدودیت بُرد موشک‌های کره جنوبی را با آمریکا حل کند.
در حال حاضر و بر اساس توافق انجام شده میان سئول و واشنگتن، بُرد مؤثر موشک‌های کره‌ای تنها تا شعاع ۸۰۰ کیلومتر است.
لازم به ذکر است رئیس جمهور کره جنوبی روز چهارشنبه در قالب سفری چهار روزه به آمریکا سفر کرده و قرار است نخستین دیدار خود با جو بایدن را امروز در کاخ سفید انجام دهد.
محدودیت برد موشک‌های کره جنوبی نخستین بار در سال ۱۹۷۹ و در جریان قرار دادن تکنولوژی ساخت موشک از سوی آمریکا در اختیار سئول، آغاز شده و در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۱۲ دو بار مورد بازبینی قرار گرفته است.