احتمال ریزش سنگ و بهمن در جاده‌های کوهستانی البرز

آرش بهاروند احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس به پیش‌بینی شرایط جوی استان البرز پرداخت و اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از استقرار جوی نسبتاً پایدار در منطقه البرز مرکزی است. وی بیان کرد: به موجب آن روند کاهش دما تا شنبه صبح مورد انتظار است و با توجه به حجم برف […]

آرش بهاروند احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس به پیش‌بینی شرایط جوی استان البرز پرداخت و اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از استقرار جوی نسبتاً پایدار در منطقه البرز مرکزی است.
وی بیان کرد: به موجب آن روند کاهش دما تا شنبه صبح مورد انتظار است و با توجه به حجم برف انباشته در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، ریزش سنگ و بهمن، یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه آسمان امروز البرز کمی تا قسمتی ابری همراه با مه رقیق و روند کاهش دما است، بیان کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۱۰ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۱- درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۶ متر بر ثانیه است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی فردا آسمان البرز کمی تا قسمتی ابری همراه با مه رقیق، یخبندان و در شب افزایش ابر و بارش پراکنده برف است.
بهاروند احمدی به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۱۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما صفر درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۵ متر بر ثانیه است.

منبع : خبرگزاری مهر