احداث تونل بین استانی تاراز در اندیکا آغاز شد

فرماندار اندیکا روز سه‌شنبه در این باره در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس بیان کرد: ارتقای جاده بین استانی اهواز – مسجدسلیمان – اندیکا – بازفت – شهرکرد، با توجه به مطالعات انجام شده در محور بازفت و جاده بین استانی با احداث تونل های یک و ٢ تنگ حونی تاراز که شامل ۲ تونل به طول‌های […]

فرماندار اندیکا روز سه‌شنبه در این باره در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس بیان کرد: ارتقای جاده بین استانی اهواز – مسجدسلیمان – اندیکا – بازفت – شهرکرد، با توجه به مطالعات انجام شده در محور بازفت و جاده بین استانی با احداث تونل های یک و ٢ تنگ حونی تاراز که شامل ۲ تونل به طول‌های یک هزار و ۱۰۰ متر و ٩۵٠ متر، و نیز ۶ کیلومتر جاده انجام می‌شود.
امراله نوذری افزود: این تونل ها از تنگ حونی به امام زاده آقا سلیمان موری و تاراز احداث می‌شوند و جاده بین استانی به طول ۴٠ کیلومتر ایمن تر وکوتاه تر می‌شود که افقی روشن برای توسعه این جاده بین استانی خواهد بود.
رییس شورای برنامه ریزی اندیکا ادامه داد: تونل اول تنگ حونی تاراز به طول یک هزار و ۱۰۰ متر و اعتبار یک هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال در حوزه چهارمحال وبختیاری و تونل دوم به طول ٩۵٠ متر و نیز ۶ کیلومتر جاده با اعتبار اولیه یک هزار و ١٨٣ میلیارد ریال در حوزه خوزستان است که امروز کار احداث آن آغاز شد.
وی گفت: اعتبار تونل اول که در حوزه خوزستان است با پیگیری استاندار خوزستان و نماینده مردم مسجدسلیمان ، اندیکا و لالی در مجلس شورای اسلامی تامین شده و در صورت تخصیص به موقع قرار است سه ساله به بهره برداری برسد.
به گزارش سردبیر پرس در این آیین خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ، نماینده مردم مسجد سلیمان ، اندیکا ، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان محلی حضور داشتند.
جاده اندیکا – شهرکرد از جاده‌های میانبر استان خوزستان به چهارمحال وبختیاری محسوب می‌شود.