احزاب برنامه محور باشند/ استقبال وزارت کشور از پیشنهاد اصولگرایان

حبیب‌الله بوربور دبیرکل جمعیت وفادارن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، درخصوص نشست دبیران کل احزاب اصولگرا با محمدباقر خرمشاد معاون سیاسی وزیر کشور، گفت: در این جلسه، حدود ۳۰ دبیرکل از احزاب اصولگرا حضور داشتند و مسائل مختلفی را مطرح کردند، معاون سیاسی وزیر کشور نیز به همه سوالات پاسخ داد و […]

حبیب‌الله بوربور دبیرکل جمعیت وفادارن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، درخصوص نشست دبیران کل احزاب اصولگرا با محمدباقر خرمشاد معاون سیاسی وزیر کشور، گفت: در این جلسه، حدود ۳۰ دبیرکل از احزاب اصولگرا حضور داشتند و مسائل مختلفی را مطرح کردند، معاون سیاسی وزیر کشور نیز به همه سوالات پاسخ داد و جمع‌بندی نظرات این بود که اگر جمهوریت نظام مهم است، که حتماً مهم است باید به تحزب توجه ویژه شود.
وی به بیان دیدگاه‌های خود که در این دیدار مطرح کرده بود پرداخت و گفت: جمهوریت نظام باید ساختار داشته باشد و فقط تحزب می‌تواند این ساختار را ایجاد کند؛ احزاب سیاسی کشور با هر جهت‌گیری که دارند باید به نظام ثابت کنند که سربازانی برای تداوم جمهوری اسلامی هستند.
دبیرکل جمعیت وفادارن انقلاب اسلامی تصریح کرد: احزاب باید بتوانند با یکدیگر کادرسازی کنند، برنامه و شاخص داشته باشند و بر اساس معیارهایی که دارند افرادی را به عنوان نیرو معرفی کنند. احزاب باید بگویند که برای هر یک از مسائل کشور چه برنامه‌ای دارند و برای اجرای سیاست‌های خود، چه افرادی را در نظر گرفته‌اند. مردم هم می‌توانند اهداف و افراد معرفی شده را قضاوت کنند که آیا شاخص‌ها و اهداف را محقق خواهند کرد؟
بوربور بیان کرد: اگر مردم تشخیص بدهند که وعده‌ها و اهداف، پشتوانه علمی و عملی دارد به آن جریان رای خواهند داد و جریان‌های دیگر به عنوان منتقد در ادامه مسیر حضور خواهند داشت، چنانچه جریان پیروز به تعهدات خود عمل نکند، منتقدان ضعف عملکرد آنها را به مردم یادآوری می‌کنند.
وی تاکید کرد: وعده‌های جریان‌های سیاسی به مردم در زمان انتخابات باید پشتوانه داشته باشد. مردم باید بدانند مقدمات وعده‌های داده شده عملی هستند یا در آینده وقتی تحقق نیافت، مسئولان نتیجه را به گردن جریانات قبلی می‌اندازند!
این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه هر مسئولی می‌داند در چه شرایطی آغاز به کار می‌کند، تاکید کرد: اگر جریان سیاسی اهداف و افراد مورد نظر خود را معرفی کند و بگوید آنها کابینه مورد نظر ما هستند، مردم با چشم باز رای خواهند داد اما در شرایط فعلی اینطور نیست. در چنین شرایطی احزاب و مردم نمی‌توانند از کسی که به او رای داده‌اند دفاع کنند چرا که با پشتوانه و آگاهی به او رای نداده‌اند و از او حمایت نکرده‌اند.
بوربور تصریح کرد: کاندیداهایی که وارد عرصه رقابت انتخابات می‌شوند، باید پشتوانه حزبی داشته باشند تا در آینده همان جریان نسبت به عملکرد فرد پاسخ بدهد؛ اما امروز کسی نسبت به مسئولان قبل و کارنامه آنها چه اصولگرا و چه اصلاح طلب، پاسخگو نیست.
وی تاکید کرد: این افراد توسط شورای نگهبان تایید شدند و جریانات سیاسی هم راهی جز حمایت از یکی از نامزدها نداشتند. درحالی‌که همین جریانات سیاسی برای افراد هزینه مادی و معنوی می‌کنند و برای پیروزی او گام برمی‌دارند، اما وقتی فرد پیروز شد اعلام می‌کند که من به هیچ جریان سیاسی وابسته نیستم، چرا که امروز فضای سیاسی کشور به نوعی است که در ارزیابی‌ها می‌گویند فلانی، فرد توانمند و خوش‌سابقه‌ای است اما متاسفانه حزبی است و دیگاه نسبت به فعالیت حزبی نادرست است.
دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: بنابراین اعتقاد درستی نسبت به جریانات سیاسی که جمهوریت نظام را پایدار می‌کند وجود ندارد. در این جلسه درخواست کردیم که معاونت سیاسی وزارت کشور فکری برای دوره‌های بعدی کند تا آنها تعهد داشته باشند و افراد را معرفی کنند.
بوربور با بیان اینکه این درخواست مورد تائید معاون سیاسی وزیر کشور قرار گرفت، گفت: اجازه داده شد که روی چگونگی اجرایی کردن این موضوع کار کارشناسی صورت بگیرد. همچنین مقرر شد که معاونت سیاسی وزارت کشور در جلسات بعدی خانه احزاب هم شرکت کند و این نشست‌ها ادامه داشته باشد.
منبع : مهر نیوز