احیای بافت تاریخی اتفاقی خوب برای شهر و مردم تبریز است

به گزارش سردبیر پرس، سردار عابدین خرّم امروز پنج شنبه در جریان برگزاری جلسات اداری دهمین قرار خدمت شهرداری تبریز در منطقه ۱۰، اظهار کرد: مسئولان حوزه بافت تاریخی هیچ تصمیم‌گیری انجام نمی‌دهند و این مجموعه دچار انفعال شده است. وی افزود: ابلاغ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری صریحاً می‌گوید که نمی‌خواهیم بافت تاریخی مانع […]

به گزارش سردبیر پرس، سردار عابدین خرّم امروز پنج شنبه در جریان برگزاری جلسات اداری دهمین قرار خدمت شهرداری تبریز در منطقه ۱۰، اظهار کرد: مسئولان حوزه بافت تاریخی هیچ تصمیم‌گیری انجام نمی‌دهند و این مجموعه دچار انفعال شده است.
وی افزود: ابلاغ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری صریحاً می‌گوید که نمی‌خواهیم بافت تاریخی مانع بهسازی و مقاوم‌سازی شود. منابع و اعتبارت ما در میراث فرهنگی معلوم است و با دو میلیارد تومان نمی‌توان کاری پیش برد.
استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد: مسجد هفتصد ساله تسوج در حال از دست رفتن است و خانه ستارخان تبدیل به محل تجمع برخی افراد شده است. پیشنهاد می‌کنم برای حصول نتیجه، کارگروهی از شهرداری، میراث فرهنگی، مسکن و شهرسازی و نماینده عمرانی استانداری تشکیل شده و از این محدوده صیانت کنند.
وی ادامه داد: باید کاری کنیم که هم بافت تاریخی، تاریخی بماند و هم ابنیه آنجا احیا شود.

منبع : مهر نیوز