اختصاص۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار تنخواه به استانداری آذربایجان غربی

به گزارش سردبیر پرس، محمد حسن نامی در گفتگوی خبری در این زمینه افزود: با توجه به وقوع زمین لرزه با بزرگی ۵.۹ در مقیاس ریشتر در ساعت ۲۱:۴۴ روز شنبه ۸ بهمن ماه و۶۶ پس لرزه شهرستان خوی آذربایجان غربی، خساراتی به اماکن مسکونی، تجاری و تأسیسات زیر بنایی شهری و روستایی وارد شد. […]

به گزارش سردبیر پرس، محمد حسن نامی در گفتگوی خبری در این زمینه افزود: با توجه به وقوع زمین لرزه با بزرگی ۵.۹ در مقیاس ریشتر در ساعت ۲۱:۴۴ روز شنبه ۸ بهمن ماه و۶۶ پس لرزه شهرستان خوی آذربایجان غربی، خساراتی به اماکن مسکونی، تجاری و تأسیسات زیر بنایی شهری و روستایی وارد شد.
وی گفت: بنا به دمای زیر صفر درجه منطقه و شرایط سخت اسکان، به منظور مدیریت شرایط اضطراری و تأمین نیازمندی‌های اسکان موقت آسیب دیدگان به استناد بند (م) ماده ۲۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (مصوب اسفند ۱۳۹۳) مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال به صورت هزینه‌ای در قالب تنخواه به فوریت در اختیار استانداری آذربایجان غربی قرار می‌گیرد تا وفق قوانین و مقررات هزینه شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تاکنون ۳۲ اردوگاه اسکان اضطراری در شهر خوی ایجاد شده و این رقم افزایش خواهد یافت، افزود: با توجه به تداوم پس لرزه‌ها و امن نبودن منازل مردم در شهر خوی ۳۲ اردوگاه اسکان اضطراری ایجاد شده و این رقم افزایش خواهد یافت.
وی افزود: در روستاها به دلیل اصرار مردم و به منظور مراقبت از احشام، چادرها در کنار منازل مردم نصب می‌شود.
نامی با بیان اینکه تا کنون ۵۰۰۰ وعده غذای گرم بین مردم توزیع شده و این روند افزایش خواهد یافت گفت: شهر خوی منطقه بندی شده و مسئولیت توزیع غذا و چادر به بسیج واگذار شده است.
وی با اشاره به اینکه مهمترین نیاز مردم در حال حاضر چادر غذای گرم و وسایل گرمایشی است افزود نانوایی سیار در شهر مستقر شده و برای پخت غذای گرم نیز دو واحد از مواکب و دو واحد از سوی بسیج در حال استقرار هستند.

منبع : مهر نیوز