اختصاص سهمیه ویژه به معلمان عشایری در دانشگاه فرهنگیان
به گزارش سردبیر پرس، محمدرضا سیفی در نشست با راهبران آموزشی استان کرمانشاه بابیان اینکه هماکنون ۲۱۰ هزار دانشآموز دختر و پسر در مناطق عشایری کشور مشغول به تحصیل هستند که ۴۷.۳ درصد آنها را دانش آموزان دختر تشکیل میدهند، اظهار کرد: طی سه سال گذشته شاهد افزایش هفتدرصدی تعداد دانشآموزان دختر عشایر کشور بودهایم. […]
به گزارش سردبیر پرس، محمدرضا سیفی در نشست با راهبران آموزشی استان کرمانشاه بابیان اینکه هماکنون ۲۱۰ هزار دانشآموز دختر و پسر در مناطق عشایری کشور مشغول به تحصیل هستند که ۴۷.۳ درصد آنها را دانش آموزان دختر تشکیل میدهند، اظهار کرد: طی سه سال گذشته شاهد افزایش هفتدرصدی تعداد دانشآموزان دختر عشایر کشور بودهایم.
وی با تشریح وضعیت مدارس عشایری کشور، افزود: در کشور ۶۶۰۰ مدرسه ثابت، سیار و نیمه سیار عشایری با ۱۳۳۰ کلاس درس داریم. همچنین در کشور ۳ هزار مدرسه کانتینری وجود دارد که از این تعداد ۱۳۲۷ مدرسه مربوط به عشایر است.
سیفی گفت: با پیگیریهای انجامشده مقرر شد، سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس برای سال آینده ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت چشمههای سرویس بهداشتی اختصاص دهد که امیدواریم شاهد تخصیص این اعتبار باشیم و مشکل سرویس بهداشتی این مدارس حل شود.
وی افزود: با تلاشهای صورت گرفته امسال توانستیم ۱۷۰ میلیارد ریال بهعنوان سرانه آموزشی به مدارس عشایری کشور تزریق کنیم و امیدواریم تا پایان سال دوباره به همین میزان پرداختی داشته باشیم.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری کشور در ادامه بابیان اینکه در کشور ۳ هزار راهبر آموزشی و تربیتی داریم، تصریح کرد: بیشتر این راهبران در استانهای خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی مشغول تعلیم و تربیت دانش آموزان عشایری هستند که احکام شغلی این راهبران آموزشی مشکلاتی دارد که با برنامهریزی و تشکیل جلسات متعدد قرار شده قبل از پایان سال احکام شغلی این راهبران آموزشی تصحیح و بندی تحت عنوان مدیریت ویژه فوقالعاده شغل دریافت کنند.
سیفی افزود: با توجه به اهمیت ویژه آموزش عشایر، سهمیه ویژهای برای معلمان عشایری در سال آینده در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی در نظر گرفته شده است.
وی در پایان با دعوت از خیرین برای ورود به حوزه تأمین تجهیزات موردنیاز دانش آموزان گفت: خیرین میتوانند با تهیه مدارس کانکسی و ابزار آموزشی در کیفیتبخشی امر آموزش در مناطق محروم نقش اثرگذاری داشته باشند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰