اختصاص ۳۵ میلیارد برای تکمیل هنرستان هنرهای زیبای خرم‌آباد

به گزارش سردبیر پرس، احمدحسین فتایی در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش لرستان که با هدف بررسی تفاهم نامه وزارتی در خصوص افزایش فضای هنرستان‌های هنرهای زیبا در استان برگزار شد، گفت: استان لرستان در رشته‌های مختلف هنری از جمله هنرهای تجسمی، نمایش، موسیقی و سینما از ظرفیت‌های بالقوه ای برخوردار است که […]

به گزارش سردبیر پرس، احمدحسین فتایی در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش لرستان که با هدف بررسی تفاهم نامه وزارتی در خصوص افزایش فضای هنرستان‌های هنرهای زیبا در استان برگزار شد، گفت: استان لرستان در رشته‌های مختلف هنری از جمله هنرهای تجسمی، نمایش، موسیقی و سینما از ظرفیت‌های بالقوه ای برخوردار است که می‌توان با آموزش‌های تخصصی این ظرفیت را بالفعل کرد.

اختصاص ۳۵ میلیارد ریال برای تکمیل هنرستان هنرهای زیبا

وی افزود: بر همین اساس با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز تأسیس دومین هنرستان هنرهای زیبای پسرانه استان برای بروجرد و موافقت‌های اولیه در راستای ایجاد دو هنرستان هنرهای زیبای دختران در شهرستان‌های خرم آباد و بروجرد توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده و نیاز است پیش نیازهای تحقق آن در استان فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: مکان آموزشی مناسب، نیرو و کادر اداری و آموزشی و تخصیص اعتبارات لازم از محل استانی، مهم‌ترین پیش نیازهای این اتفاق مهم است که با تعاملات بین دستگاهی میان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش به دنبال تحقق آن هستیم.

فتایی در ادامه با اشاره به اختصاص ۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه هنرستان هنرهای زیبای خرم آباد در منطقه گلدشت، گفت: این پروژه متأسفانه از لیست پروژه‌های استانی خارج شده بود که با رایزنی‌های صورت گرفته طی دو سال گذشته و حمایت‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، در سال ۱۴۰۰ سی و پنج میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص داده شده که در صورت تخصیص کامل، می‌توان مشکل مکان آموزشی برای هنرستان‌های پسرانه و دخترانه در خرم آباد را برای سال تحصیلی آینده مرتفع سازیم.

وی سپس با اشاره به اینکه صدور مجوز تأسیس هنرستان‌های هنرهای زیبای دختران نیازمند مصوبه شورای آموزشی استان است بیان داشت: برای سال تحصیلی جاری ساختمان هنرستان هنرهای زیبا در بروجرد با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأمین شده و برای خرم آباد همچون سال‌های گذشته نیازمند همکاری و مساعدت آموزش و پرورش هستیم که امیدواریم تا آماده شدن پروژه تخصصی در منطقه گلدشت، از فضاهای موجود برای رفع این مشکل استفاده شود.

تقویت زیرساخت‌های تعلیم و تربیت دانش آموزان در رشته‌های هنری

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از همکاری‌های گذشته آموزش و پرورش، گفت: زنجیره آموزشی استان در زمینه هنر در سال‌های اخیر پیشرفت داشته و در صورت تأسیس هنرستان‌های مذکور به استان‌های برخوردار کشور نزدیک می‌شویم.

فرید رحمتی افزود: استفاده از ظرفیت هنرمندان تحصیل کرده استان در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی، سینما، نمایش و موسیقی می‌تواند پاسخگوی کادر آموزشی و اداری هنرستان‌های مذکور باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان نیز در این دیدار با اشاره به لزوم تقویت زیرساخت‌های تعلیم و تربیت دانش آموزان در رشته‌های مختلف هنری، گفت: سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش در کشور و استان بر توسعه آموزش در ساحت‌های مختلف تاکید دارد.

عیسی سهرابی با تاکید بر اینکه از تمام ظرفیت موجود در استان برای تأسیس و فعالیت هنرستان‌های هنرهای زیبا دختران و پسران بهره خواهیم گرفت افزود: ما در حوزه شناسایی استعدادهای هنری در ساختار آموزشی نیازمند برنامه ریزی و فعالیت مضاعف هستیم و تأسیس این هنرستان‌های می‌تواند نقیصه موجود را برطرف سازد.

منبع : مهر نیوز