اختیارات تجهیز و تخصیص منابع به استان‌ها سپرده می‌شود

به گزارش سردبیر پرس، علیرضا صالحی روز پنج شنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی به این نتیجه رسیده که تمرکز زدایی باید در کشور انجام شود و استانداران اختیارات لازم را داشته باشند. وی افزود: یکی از اولویت‌ها و آرزوهای استان‌ها […]

به گزارش سردبیر پرس، علیرضا صالحی روز پنج شنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی به این نتیجه رسیده که تمرکز زدایی باید در کشور انجام شود و استانداران اختیارات لازم را داشته باشند.
وی افزود: یکی از اولویت‌ها و آرزوهای استان‌ها این بوده که بتوانند در نظام‌های مالی قدرت تصمیم گیری داشته باشند که در دولت جدید برای اولین بار تجربه موضوع نهادهای پولی و مالی استانی در حال تحقق است و تمرکززدایی شده است.
صالحی اظهار کرد: باید کمک شود تا لایحه بودجه پر و پیمان شده تا به استان‌ها اختیارات داده شود؛ بر این اساس می‌طلبد پس از تصویب قانون بودجه، روی ساز و کارهای صندوق استانی کار شود.
معاون مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین اضافه کرد: بودجه فروش اموال تملیکی نیز به خود استان‌ها تخصیص می‌یابد که می‌تواند در کنار صندوق استانی موجب اشتغال و توسعه استان‌ها شود.
با حکمی از سوی سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، محمد فرشکاران به سمت رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی منصوب شد.
محمد فرشکاران متولد تبریز و دانش آموخته اقتصاد و از مدیران ستادی سازمان برنامه و بودجه کشور است.
وی جایگزین داود بهبودی شده که از سال ۱۳۹۴ ریاست این سازمان را بر عهده داشته است.

منبع : مهر نیوز