اخوت و برادری با مسلمانان راهبرد نظام جمهوری ایران است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، ماموستا عبدالسلام کریمی روز دوشنبه در نشست با ائمه جمعه و جماعات استان کردستان در سنندج، از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور در اواخر تیرماه به استان کردستان خبر داد و گفت: امید است این سفر برکات مادی و معنوی زیادی برای استان داشته باشد. وی با اشاره به هفته […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، ماموستا عبدالسلام کریمی روز دوشنبه در نشست با ائمه جمعه و جماعات استان کردستان در سنندج، از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور در اواخر تیرماه به استان کردستان خبر داد و گفت: امید است این سفر برکات مادی و معنوی زیادی برای استان داشته باشد.
وی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی افزود: تبیین و تفسیر حقوق بشر آمریکایی سبب از بین رفتن شبهه‌ها می‌شود.
ماموستا کریمی در ادامه سخنان خود ایران را رنگین کمان اقوام معرفی کرد و گفت: رنگ‌ها در کنار هم زیبا هستند و با در کنار هم بودن می‌توانند نورافشانی بیشتری داشته باشند.
وی افزود: اقوام مختلف را خدا خلق کرده و هیچ قومی نباید در مقابل قوم دیگر تحقیر شود و این اختلافات و تنوع سلایق نباید منجر به نزاع شود.
مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم خط کشی میان اقوام مختلف قائل نشده است و ملاک برتری انسان‌ها را تقوا عنوان می‌کند.
کریمی تصریح کرد: اخوت و برادری راهبرد و استراتژی نظام جمهوری است چرا که از دیدگاه قرآن همه مسلمانان با هم برادرند و هرکس خلاف آن را تبلیغ کند دشمن اسلام و نظام اسلامی است.
وی افزود: شیعه و سنی یک امت واحده هستند و در رابطه با اقوام و مذاهب باید برنامه ریزی شود در غیر این صورت دشمنان در این زمینه برنامه‌ریزی خواهند کرد و نظام را به صورت جدی تهدید خواهند کرد.
مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تصریح کرد: سیاست‌های رئیس جمهور با مقام معظم رهبری یکی است و همه ما تابع مقام معظم رهبری هستیم و اگر مشکلی وجود دارد از عدم اطاعت و کامل اجرا نشدن قانون اساسی است.
ماموستا کریمی در این جلسه قول مساعد داد که مشکلات و مسائل علمای اهل سنت را به صورت جدی پیگیری کند.
وی حل مشکل معیشتی روحانیون اهل سنت و ارائه آن به مجلس و قانونمند کردن آن را یکی از اهداف خود بیان کرد و گفت: تعریف ردیف‌های بودجه به این امر به مجلس ارائه خواهد شد.
ماموستا کریمی خاطرنشان کرد: برای احداث مسکن علما و روحانیون در مناطق سنی‌نشین زمین مورد نیاز باید به مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور واگذار شود.

منبع : مهر نیوز