ادعای پنتاگون: اوکراین دست برتر را در برابر روسیه دارد

لوید استین وزیر دفاع و رئیس پنتاگون ادعا اکرد اکنون اوکراین دست برتر را در برابر روسیه دارد و مسکو به دلیل کاهش توان نظامی به ایران و کره شمالی متوسل شده است. به گزارش ایرنا؛ لوید آستین وزیر دفاع دولت جو بایدن روز سه شنبه به وقت محلی در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح […]

لوید استین وزیر دفاع و رئیس پنتاگون ادعا اکرد اکنون اوکراین دست برتر را در برابر روسیه دارد و مسکو به دلیل کاهش توان نظامی به ایران و کره شمالی متوسل شده است.
به گزارش ایرنا؛ لوید آستین وزیر دفاع دولت جو بایدن روز سه شنبه به وقت محلی در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا ادعا کرد: اوکراین اکنون در برابر روسیه دست برتر دارد.
وزیر دفاع آمریکا افزود: اوکراینی ها تلفات قابل توجهی به روس ها وارد کرده اند و آنها موجودی خودروهای زرهی روسیه را به گونه ای که هیچ کس تصورش را نمی کرد به اتمام رسانده اند.
رئیس پنتاگون ادامه داد: روسیه به دلیل کاهش توان نظامی به ایران و کره شمالی متوسل شده است.
پیش از این ، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را متهم کرد: درحالی که یک سال از جنگ اوکراین میگذرد، او مسیر خود را تغییر نداده و فقط به یافتن راه‌های جدید بیرحمانه و خشونت‌آمیز برای کشتن اوکراینی‌ها، تخریب شهرهای اوکراین و محو کردن اوکراین از روی نقشه به عنوان یک حاکمیت مستقل فکر می کند.
این مقام ارشد کاخ سفید ادامه داد: سخت است که بگوییم پوتین شجاع است یا نه، اما مطمئناً روش خود را تغییر نداده است.
از زمانی که روسیه یک سال پیش عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد، کشورهای غربی انواع مختلفی از سامانه‌های تسلیحاتی از جمله موشک‌های دفاع هوایی، سامانه‌های موشک پرتاب چندگانه، تانک‌ها، توپخانه‌های خودکششی و توپ‌های ضدهوایی را در اختیار اوکراین قرار داده‌اند.
دولت بایدن یکی از فعال ترین حامیان نظامی اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی مسکو در فوریه ۲۰۲۲ بوده است. در طول یک سال گذشته واشنگتن تجهیزات نظامی به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد دلار بدون احتساب سایر انواع کمک به ارزش ده ها میلیارد دلار، به اوکراین ارائه کرده است.