ارزش کالاهای صادراتی استان سمنان ۷۹ درصد امسال افزایش یافت

به گزارش سردبیر پرس، علی سعدالدین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: از ابتدای سال تا پایان تیر، بیش از ۷۸ هزار تن کالا به ارزش ۹۶ میلیون دلار از استان سمنان به ۳۱ کشور دنیا صادر شد. وی افزود: هدف صادرات استان سمنان ۲۸ کشور بود که عمدتا کشورهایی مانند […]

به گزارش سردبیر پرس، علی سعدالدین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: از ابتدای سال تا پایان تیر، بیش از ۷۸ هزار تن کالا به ارزش ۹۶ میلیون دلار از استان سمنان به ۳۱ کشور دنیا صادر شد.
وی افزود: هدف صادرات استان سمنان ۲۸ کشور بود که عمدتا کشورهایی مانند عراق، افغانستان، ترکیه، بسیاری از کشورهای آسیای میانه، روسیه، ارمنستان و کشورهای حوزه خلیج فارس را شامل می‌شد.
مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: بیش از ۶۰ درصد کالاهای صادراتی استان سمنان به سه کشور عراق، افغانستان و ترکیه صادر شد.
سعدالدین بیان کرد: استان سمنان با وجود مشکلات تولید و صادرات و تحریم‌های ظالمانه، رشد قابل توجهی در زمینه صادرات را تجربه کرد و این یعنی استان سمنان توان و ظرفیت بالایی در این زمینه دارد.
وی با بیان اینکه ۳۸ نوع محصول از استان سمنان به کشورهای هدف صادر می‌شود گفت: هیدروکربن های سبک و سنگین، پودرهای شوینده، مصالح ساختمانی مانند سیمان، کاشی و سرامیک، سیم و کابل و ظروف یکبار مصرف، مهمترین محصولات صادراتی استان سمنان است.
 مدیرکل گمرک استان سمنان از افزایش ۲۵۰ درصدی رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا در گمرک استان از ابتدای سال تا پایان تیر ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در این مدت ۱۱۵ فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش ۲۲۵ میلیارد ریال در گمرک استان رسیدگی شد.
طبق آمارها، ۷۶ هزار میلیارد ریال در قالب ایجاد یکهزار و ۸۰۰ پروانه بهره برداری در استان سمنان سرمایه‌گذاری انجام شده که این حجم سرمایه‌گذاری برای حدود ۶۸ هزار نفر اشتغال به همراه داشت و این استان را به قطب صنعت و معدن کشور تبدیل کرده است.
بخش صنعت و معدن ۳۴ درصد از اشتغال استان سمنان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است. سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سال ۹۹ بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بود که برای سه هزار و ۶۱۸ نفر اشتغالزایی به همراه داشت.