از دستگیری شروران بلوار اندرزگو تا جابجایی اموال مسروقه با گونی

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود. در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم. کشف ۵۳ کیلو تریاک […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.
در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.
کشف ۵۳ کیلو تریاک
سرهنگ عبدالوهاب حسنوند بیان داشت: در رصدهای اطلاعاتی مشخص شد راننده یک دستگاه کامیون با همکاری همدستش با مراجعه به مرزهای شرقی کشور مقداری مواد مخدر تهیه و در حال انتقال به شهر تهران هستند که نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت و دستور دستگیری آنان اخذ شد.
وی تصریح کرد: محورهای مواصلاتی تحت کنترل در آمد و مأموران موفق شدند کامیون متعلق به قاچاقچیان را در محور مواصلاتی به شهر تهران در یک عملیات تعقیب و گریز متوقف و راننده و سرنشین آن را دستگیر کنند که در بررسی اولیه از قسمت باری خودرو ۵۳ کیلو تریاک که به صورت حرفه‌ای جاسازی شده بود، کشف شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران خاطر نشان کرد: متهمان پس از انتقال به مقر پلیس پس از تشکیل پرونده و انجام بازجویی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

دستگیری سارقی با ۳۰۰ فقره موبایل قاپی در شمال تهران
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: در پی افزایش سرقت موبایل قاپی در محله شهر زیبا توسط یک دستگاه موتورسیکلت دو ترک رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان را تیمی از مأموران کلانتری شهر زیبا بر عهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.
وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات انتظامی ساعات تردد متهمان را شناسایی کردند، افزود: حین گشت زنی در محله شهر زیبا موتورسیکلت دو ترک با پلاک مخدوش با همان مشخصات اعلامی را در حال زاغ زنی شهروندان مشاهده که سریعاً وارد عمل شده و در یک عملیات منسجم و در تعقیب و گریز صورت گرفته ترک نشین موتورسیکلت دستگیر و راکب متواری شد و در بررسی اولیه از متهم یک دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف شد.
رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۲۴ ساله در تحقیقات اولیه به ۲۰۰ فقره بزه انتسابی و موبایل قاپی با همدستی متهم متواری شده اعتراف و اظهار داشت، در مرخصی از زندان آزاد سرقت‌ها را انجام داده است.
سرهنگ موقوفه‌ای به شناسایی تعدادی از مال باختگان اشاره کرد و در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جزئیات پرونده و دستگیری متهم متواری ادامه دارد.
سارق موبایل دانش آموزان محله خلیج دستگیر شد
سرهنگ پیمان لطیفی اظهار داشت: در پی افزایش سرقت تلفن همراه دانش آموزان در محله خلیج فارس توسط خودروی سواری با ۲ سرنشین رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان را تیمی از مأموران کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.
وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی‌جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه یکی از متهمان را شناسایی کردند افزود: با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه متهم در محل دستگیر و خودرو نیز توقیف گردید و در بررسی به عمل آمده از محل دو دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف شد.
سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه در بازبینی دوربین‌ها متهم پس از هر بار سرقت با اشاره به دوربین مداربسته در محل با گستاخی لوازم سرقتی را نمایش می‌داد تصریح کرد: متهم ۴۵ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت تلفن همراه دانش آموزان در محله خلیج اعتراف و اظهار داشته با همدستی همدست خود با شناسایی سوژه و دانش آموزانی که تلفن همراه داشته با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت می‌کردند که در خصوص اقدام به نمایش و قدرت نمایی پس از سرقت در جلوی دوربین‌ها اظهار داشته مواد مخدر مصرف می‌کنم.
سرهنگ لطیفی با اشاره به اینکه با توجه به سرقت‌های رخ داده و اظهارات متهم تا کنون ۱۰ نفر از مال باختگان شناسایی شدند در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهم و دستگیری همدست وی ادامه دارد.

جابجایی اموال مسروقه با گونی برنجسرهنگ ضرغام آذین اظهار داشت: در پی افزایش سرقت محتویات خودرو در محله چیتگر و اطراف دریاچه چیتگر دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار عملیات کلانتری ۱۸۱ وردآورد قرار گرفت و گشت زنی‌های هدفمند را افزایش دادند.
وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی‌جویی های انتظامی هویت متهم را شناسایی کردند افزود: حین گشت زنی در محله چیتگر متهم با همان مشخصات اعلامی در حال سرقت از خودروی پارک شده‌ای را مشاهده و سریعاً وارد عمل شده که در یک عملیات غافلگیرانه متهم حین سرقت دستگیر شد و در بررسی گونی برنجی که همراه داشت تعدادی لوازم سرقتی خودرو از جمله ضبط و باند و فلش مموری و عینک آفتابی و… کشف شد.
سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۴۲ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت تجهیزات و لوازم خودرو در محله چیتگر اعتراف و اظهار داشته پس از سرقت لوازم را داخل گونی برنج پنهان کرده تا مأموران به وی شک نکنند.
سرهنگ آذین با اشاره به اینکه با توجه به سرقت‌های رخ داده و اظهارات متهم تا کنون ۱۴ نفر از مال باختگان شناسایی شدند در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.
کشف ۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در غرب تهران
سرهنگ علی ولی پور گودرزی بیان داشت: در راستای پایش و کنترل بازار و جلو گیری از قاچاق و احتکار کالا، مأموران این پلیس موفق به کشف انبار دپوی گوشی رومیزی و تجهیزات سانترال خارجی قاچاق درغرب تهران شدند.
وی عنوان داشت: در ادامه تحقیقات مشخص شد کالاها بصورت شبانه با استفاده از خودروهای شوتی به انبار در محدوده چیتگر منتقل و دپو شده است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با اشاره به اینکه کاراگاهان پس از هماهنگی‌های قضائی از انبار مذکور بازدید کردند افزود: در این رابطه ۱۹۲ دستگاه شبکه سانترال، ۴۵۴ دستگاه تلفن رومیزی، ۴۸ دستگاه مودم، ۱۶ قلم کالرآیدی، فاقد هرگونه اسناد و مدارک، فاکتور و ثبت در سامانه جامعه تجارت کشف شد.
این مقام انتظامی به پلمب انبار کالا پلمب و دستگیری مالک انبار اشاره کرد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند.
وی اضافه کرد: تأمین نظم و امنیت و مقابله با هرگونه ناهنجاری و اخلال در تهیه توزیع کالاها همواره در دستور کار پلیس قرار داشته. لذا شهروندان در صورت مشاهده هرگونه احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.
عاملان شرارت بلوار اندرزگو دستگیر شدند
سرگرد محمد زیدی در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: اوایل هفته گذشته، در پی وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی در بلوار “اندرزگو” که منجر به مجروح شدن چند نفر به وسیله سلاح سرد (قمه) شده بود، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از مأموران مرکز عملیات این پلیس قرار گرفت.
وی بیان داشت: مأموران پلیس با اشراف و کار گسترده اطلاعاتی، مخفیگاه این افراد شرور را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی، طی سه عملیات غافلگیرانه و جداگانه هر ۶ عامل اصلی این درگیری را در مخفیگاهشان در نقاط مختلف شهر تهران دستگیر کردند.
سرگرد زیدی در ادامه تصریح کرد: متهمان دستگیر شده که همگی دارای سابقه شرارت می‌باشند، در همان بازجویی‌های اولیه به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را از این اقدام شرورانه، اختلاف حساب قبلی و قدرت‌نمایی ذکر کردند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه هر ۶ متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند، در ادامه از تلاش مأموران پلیس برای شناسایی و دستگیری سایر مرتبطان با این پرونده خبر داد.
معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس امنیت عمومی تهران خاطر نشان کرد: پلیس اجازه قدرت‌نمایی به هیچ فرد و یا افرادی که بخواهند امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره اندازند نخواهد داد.
وی در خاتمه از شهروندان خواست: در این رسالت مهم، همیار و همگام پلیس بوده و گزارش‌های خود را به صورت شبانه روزی از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

منبع : مهر نیوز