استاندار:۴ هزار نفر در حوزه راه‌سازی سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند

به گزارش سردبیر پرس احمدعلی موهبتی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح بخش پیرسهراب در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس با بیان اینکه سال قبل از شروع این دولت آرزوهای زیادی مردم در این منطقه بیان می کردند که امروز بسیاری از این آرزوها محقق شده  اظهارداشت: حتما هنوز  به نقطه مطلوب در آب آشامیدنی که مهمترین گزینه حیاتی بوده  نرسیده‌ایم ولی […]

به گزارش سردبیر پرس احمدعلی موهبتی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح بخش پیرسهراب در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس با بیان اینکه سال قبل از شروع این دولت آرزوهای زیادی مردم در این منطقه بیان می کردند که امروز بسیاری از این آرزوها محقق شده  اظهارداشت: حتما هنوز  به نقطه مطلوب در آب آشامیدنی که مهمترین گزینه حیاتی بوده  نرسیده‌ایم ولی هر کس بگوید امروز سال ۱۴۰۰ با سال ۹۰ یکی است ظلم در حق  انسانیت، بشریت، جمهوری اسلامی و خون شهدا  کرده است.
وی خاطرنشان کرد: مرز ریمدان که یک مزیت بسیار مهم برای جمهوری اسلامی بوده راه‌اندازی شده و قطعا مردم این منطقه بهره آن را دیده و در آینده نیز خواهند دید.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نخستین و مهمترین توجه دولت باید به نیروی انسانی منطقه باشد که خداروشکر این اتفاق افتاده و هم‌اینک تعداد فرهنگیان و مدارس ساخته شده در  این منطقه با ۱۰ سال پیش قابل مقایسه نیست.
وی با بیان اینکه در سال ۹۶ تا ۹۹ بیش از سه هزار و ۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان به آموزش و پرورش تحویل شد خاطرنشان کرد: البته در کنارش خیران هم نقش‌آفرین بودند پارسال این خیران نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در  استان اجرا کردند.
موهبتی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ کلاس خشت و گلی طی بازه زمانی چهار ماه و نیم در سال ۹۸ مجددا ساخته شد گفت: ۱۲ هزار و ۱۳ کلاس غیر استاندار  از نظر گرمایشی داشتیم که تا سال  ۹۷، ۳۱۳ کلاس استاندار و در  سال‌های ۹۸- ۹۹  چهار هزار و ۵۲۳ کلاس استاندار شد.
وی بیان کرد: از نظر سرمایشی کلاس‌ها؛ پنج هزار و ۹۲۲ کلاس در سیستان و بلوچستان باید استاندارسازی شود تا پایان سال ۹۷، ۲ هزارو ۳۴۶ مدرسه و در ۹۸- ۹۹ یکهزار و ۳۶۴ کلاس استاندارسازی شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بودجه این استان در سال ۹۸ و ۹۹ بالاترین رشد را بین استان‌های کشور داشته ولی با همت مردم، مسولان و مطالبه‌گری رسانه‌ها  سال ۱۴۰۰ رتبه نخست بین استان‌هایی کشور را بدست آوردیم.