استاندار:۷ درصد شاخص آبرسانی به سیستان وبلوچستان طی ۲سال رشد داشته است

به گزارش سردبیر پرس احمدعلی موهبتی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح بخش کهیر در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس با بیان اینکه امروز شروع یک روز جدید است و به یاری خدا با کمک همدیگر کار بزرگی را آغاز خواهیم کرد اظهارداشت: بخش کهیر کنارک نعمت‌های فراوانی دارد که هر کدام به تنهایی استعداد توسعه منطقه را دارست و […]

به گزارش سردبیر پرس احمدعلی موهبتی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح بخش کهیر در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس با بیان اینکه امروز شروع یک روز جدید است و به یاری خدا با کمک همدیگر کار بزرگی را آغاز خواهیم کرد اظهارداشت: بخش کهیر کنارک نعمت‌های فراوانی دارد که هر کدام به تنهایی استعداد توسعه منطقه را دارست و می‌تواند به تنهایی چرخ اقتصاد استان را بچرخاند.
وی با بیان اینکه کهیر حتما مزیت‌های فراوانی دارد که بزرگترین استعداد این بخش استعداد انسانی و مردمان خوب این منطقه است تصریح کرد: استعداد گردشگری این بخش مانند سد، رودخانه، مجموعه رفتارهای انسانی در کهیر، مجموعه‌ای از گل افشان و کوه‌های مریخی و  شرایط طبیعی حائز اهمیت است و به تنهایی می‌تواند چرخ اقتصاد این استان را بچرخاند.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: سیستان و بلوچستان این سال‌ها مورد توجه نظام و دولت بوده و خدمات بی بدیل و بی نظیری در آن ارائه شده البته به جهت عمق محرومیت تاریخی عقب ماندگی‌های زیادی دارد و با وجود تلاش‌های مضاعفی که انجام می‌شود هنوز فاصله با میانگین شاخص‌های کشوری زیاد است.
وی با بیان اینکه پارسال یکهزار و ۱۵۰ کلاس تحویل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان شد گفت: ۱۰ درصد کلاس‌های ساخته شده در کشور مربوط به این استان بوده و با این وجود فاصله با میانگین کشوری زیاد است زیرا ما در سرانه فضا آموزشی ۳.۲ متر مربع زیر بنا برای هر نفر دانش آموز داریم در کشور این میزان ۶ است.
موهبتی با بیان اینکه  هم‌اینک ۴۱۷ کیلومتر بزرگراه در استان داریم ادامه داد: از این میزان ۲۴۱ کیلومتر در دولت یازدهم و دوازدهم ساخته شده که ۱۸۸ کیلومتر آن در همین ۲ سال اخیر بوده است.
وی ادامه داد: اعتبارات راه‌های سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۰  از تمام اعتبارات فصول مختلف  برق، آب، مدرسه و بهداشت بیشتر بوده است ولی کافی نیست و هنوز عقب هستیم.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مزیت استان مرز، تجارت و ترانزیت است که  ۲ مرز رسمی ریمدان و پیشین راه اندازی و ۲ مرز کوهک و گرمشاد مجوزش گرفته شده و به یاری خدا  به زودی راه‌اندازی خواهد شد.