استاندار مرکزی: حاکم شدن اخلاق بر سیاست مشکلات مردم را رفع می کند

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز یکشنبه در آئین تکریم فرماندار اراک، افزود: تشکل‌های مردمی، گروهای اجتماعی و سیاسی و رسانه‌ها توجه داشته باشند که ما در مسئولیت استانداری وظیفه پارو زدن قایق فرمانداری و شهرداری‌ها را برعهده ندرایم و این بخش‌ها باید وظایف خود را به‌صورت مستقل انجام دهند و استانداری در مقام سکانداری عملیات اجرایی استان است. وی […]

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز یکشنبه در آئین تکریم فرماندار اراک، افزود: تشکل‌های مردمی، گروهای اجتماعی و سیاسی و رسانه‌ها توجه داشته باشند که ما در مسئولیت استانداری وظیفه پارو زدن قایق فرمانداری و شهرداری‌ها را برعهده ندرایم و این بخش‌ها باید وظایف خود را به‌صورت مستقل انجام دهند و استانداری در مقام سکانداری عملیات اجرایی استان است.

وی اظهار داشت: خیلی از مطالبات مردم که به سمت استانداری‌ها روانه می‌شود باید در سطح مدیریت شهری و فرمانداری‌ها پیگیری شوند و اگر هرکس وظیفه خود را به نحو احسن و با حداکثر توان انجام دهد، دغدغه‌های مردم به حداقل کاهش می‌یابد و  وضعیت زندگی مردم بهبود پیدا می‌کند.

استاندار مرکزی گفت: مدیران و مسئولان ادارات در شهرستان‌ها باید با این نگاه کار کنند که درخواست جاری مردم و مسایل روزمره و مشکلات از سطوح پایین اجرایی پیگیری و حل و فصل شود.

مخلص‌الائمه افزود: استمرار و تقویت همدلی بین اقشار مردم در این مسیر ضروری است و مسئولان در حوزه اجرایی و سیاسی باید بهترین خدمات را برای ذی نفعان خدمات دستگاه‌ها ارایه کنند.

وی اظهار داشت: پیمودن راه به نسبت ناهموار در مسیر پیشرفت و آبادانی استان مرکزی مستلزم همکاری، تعامل و همدلی همه اقشار و گروها و سازمان‌ها و تشکل‌ها است.

استاندار مرکزی گفت: سرپرست جدید فرمانداری اراک نوه شهید روحانی بی نشان شهید صدوق از مبارزان صاحب نام دوره نهضت اسلامی است که سوابق اجرایی موفق در کارنامه خود دارد و تجربه انباشته اجرایی سال‌های قبل را باید به‌طور کامل در پیشبرد تکالیف حوزه کاری خود استفاده کند.

وی اظهار داشت: فرمانداری صرفا سازمان و نهاد سیاسی و امنیتی نیست بلکه نهادی است که دامنه خدمات در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجرایی هم دارد و فرماندار نماینده حاکمیت در استان است و در همه ابعاد زندگی مردم و باید راهبری و تامین  نیاز مردم را ملاک قرار دهد.

استاندار مرکزی گفت: انتظار از فرمانداران سراسر استان تنها در حد یک تکلیف مداری سیاسی و امنیتی نیست بلکه پیگیری مسایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان و استان جز مواردی است که باید به صورت یک کار جمعی و البته کار تیمی انجام شود.

مخلص الائمه افزود: خواست حلقه مدیریت ارشد اجرایی استان شکل‌دهی تیم توانمند اجرایی به صورت شبکه‌ای و گسترده در استان است که منجر به کیفیت در کار شده و این با کارگروه متفاوت است و این تیم برای رفع دغدغه‌های مردم و ارتقای زندگی آنان به خصوص جوانان و ایجاد امید در سطح جامعه  عمل کرده و تا با ایجاد امید بتوان از تجربه جمعی در امور بهره گرفت.

وی با تشکر از خدمات فرماندار سابق اراک اظهار داشت: وی مدیری مُتخلق در استان است که تجربه خوبی در سال‌های فعالیت اندوخته است و اکنون به‌عنوان مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک انتخاب شده است.

سرپرست فرمانداری اراک نیز در این آئین گفت: خدمت‌گذاری به مردم منجر به رضایت پروردگار است لذا باید از پتانسیل بالای استان مرکزی و تجربیات مدیران استان، استاندار مرکزی و نماینده ولی فقیه در راستای ارتقای وضعیت استان استفاده کرد.

«امیر هادی» افزود: برای ارایه خدمت به مردم اراک دست نیاز به سوی همه دلسوزان دراز می‌کنیم تا برای رفع مشکلات و دغدغه مردم تلاش کنند.

وی اظهار داشت: پیشران حرکت در سند گام دوم انقلاب، جوانان هستند که با نگاه به توسعه و آینده ابلاغ شده است.

سرپرست فرمانداری اراک گفت: دولت سیزدهم با حجم انبوهی از مطالبات انباشته مواجه است و همه وظیفه دارند برای خدمت به مردم کار شبانه‌روزی انجام شود.

فرماندار سابق اراک نیز در این نشست گفت: طی ۷ سال و نیم فرمانداری شهرستان اراک، هماهنگی در دستگاه‌های اجرایی مشهود بود و باید گفت که فرماندار صرفا نباید به مسائل از نگاه امنیتی داشته باشد، بلکه باید با نگرش اجتماعی به رفع مشکلات پرداخت.

حسین بختیاری افزود: تمام اهتمام خود را جهت اجرای تکالیف در حوزه انتخابات، ستاد بحران، کرونا و امنیت با همراهی دستگاه‌های اجرایی به کار گرفتیم.

وی ادامه داد: ۱۰۹ جلسه ستاد کرونا در استان مرکزی برگزار شده که تمام مصوبات استان پس از حدود دو هفته تبدیل به مصوبه ملی شدند و حدود ۹۵درصد از مردم استان مرکزی( سنین ۱۲ سال به بالا)  دوز اول واکسن خودرا دریافت کردند.

در این آئین از خدمات هفت ساله «حسین بختیاری» تجلیل و «امیرهادی» به عنوان سرپرست فرمانداری اراک معرفی شد.