استان هرمزگان از نظر زاد و ولد در رتبه چهارم کشور قرار دارد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علی رئوفی صبح سه شنبه در جلسه شورای راهبری جمعیت استان هرمزگان، با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، شهدای انقلاب و دفاع مقدس، شهدای […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علی رئوفی صبح سه شنبه در جلسه شورای راهبری جمعیت استان هرمزگان، با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، شهدای انقلاب و دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، سلامت و امنیت، عنوان کرد: امنیت کنونی ایران اسلامی و اقتدار کشور مرهون رهبری حضرت امام راحل عظیم الشأن، جانفشانی شهدا و ایثارگران و تداوم این راه توسط مقام معظم رهبری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به نقش مهم جمعیت جوان در ارتقا توانمندی‌های داخلی و بین المللی کشور، ضروری است با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از حرکت جمعیت به سمت پیری جلوگیری کرد.

رئوفی گفت: شرایط ازدواج جوانان باید با رفع موانع، فراهم شود تا شاهد بهبود شرایط جمعیتی در کشور باشیم. اشتغال و مسکن از جمله مهمترین دغدغه‌های جوانان در امر ازدواج است که تأمین این دو، عامل مهمی در تشویق جوانان به ازدواج خواهد بود. طرح نهضت ملی مسکن بخش مهمی از دغدغه‌های جوانان در زمینه مسکن را رفع می‌کند.

رئوفی اظهار داشت: قانون جوانی جمعیت که اخیراً در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است با سیاست‌های تشویقی خوبی همراه است که می‌تواند به ازدواج جوانان و افزایش جمعیت کمک کند و ضروری است دستگاه‌های اجرایی نسبت به عملیاتی شدن آن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ایجاد مراکز مشاوره ازدواج در شرق و غرب استان، تجهیز و راه اندازی مراکز درمان ناباروری در شرق و غرب استان و ارائه آموزش‌های لازم به جوانان می‌تواند به افزایش نرخ جمعیت کمک کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با تاکید بر ورود جامعه دانشگاهی استان در بحث جمعیت، افزود: از نظرات و دیدگاه‌های متخصصان دانشگاهی هرمزگان در امر برنامه ریزی ها برای رفع موانع پیش روی ازدواج جوانان و افزایش جمعیت بهره گرفته شود.

رئوفی گفت: توجه به آموزه‌های دینی در امر اهمیت ازدواج می‌تواند به تشویق جوانان به ازدواج کمک کند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت میزان زاد و ولد در هرمزگان، افزود: سه درصد تولد در کشور متعلق به هرمزگان است و این استان از نظر زاد و ولد در بین استان‌های کشور در رده چهارم قرار دارد.