استقرار تیم فنی و تجهیز کارگاه اجرایی برای لایروبی خلیج گرگان

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، اله یار اسعدی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: بعد از تأمین اعتبار لازم و دستور رئیس جمهوری و همچنین انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) برای لایروبی کانال آشوراده، به عنوان پیمانکار پروژه، در اولین اقدام یک دستگاه بیل مکانیکی به منطقه اعزام شد و پس از استقرار […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، اله یار اسعدی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: بعد از تأمین اعتبار لازم و دستور رئیس جمهوری و همچنین انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) برای لایروبی کانال آشوراده، به عنوان پیمانکار پروژه، در اولین اقدام یک دستگاه بیل مکانیکی به منطقه اعزام شد و پس از استقرار تیم‌های فنی، پیمانکار در حال تجهیز کارگاه اجرایی است.
مدیر بنادر و دریانوردی گلستان افزود: سازمان بنادر و دریانوردی هم کار تدوین نقشه‌های عملیاتی پروژه را به اتمام رسانده و در حال استخراج داده‌های هیدروگرافی است که آنها را به پیمانکار تحویل دهد.
وی بیان کرد: از طرف دیگر نقشه‌های اجرایی داک، محل انباشت و دپوی رسوب، تدوین و این محل‌ها در سه نقطه مشخص و به پیمانکار ابلاغ شده است.
اسعدی با بیان اینکه بعد از تعطیلات نوروز کارگاه اجرایی لایروبی کانال‌ها عملاً فعال خواهد شد، اضافه کرد: پس از آن لایروب‌ها به منطقه انتقال داده خواهند شد.
مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: یک لایروب در جنوب کشور است که باید به منطقه انتقال داده شود که پیش‌بینی می‌شود این پروسه سه الی چهار ماه به طول بینجامد.
وی عنوان کرد: دو دستگاه لایروب هم در شمال کشور بوده که با توجه به اینکه تحت مالکیت بخش خصوصی است، باید قرارداد با آنها منعقد شود تا به خلیج گرگان انتقال یابند.
منبع : مهر نیوز